onsdag 15 april 2020

Efter Påsk ....



Ja vad blev det för Påsk i år ?
Som en "vanlig" helg fast den var längre än vad den brukar vara .
Saknade mina barn med familjer som brukar komma och äta gott med oss.
Fick träffa ett barn med sina små dagen före Påsken .
Härligt det , så kunde jag ha det med mig hela helgen .
Märkligt ? eller inte ?
Men Majken 3 år vaknade på morgonen och sa mormor ! vadå mormor ? undrade hennes mamma , jo mormor låg på pappas plats :) sen vaknade Line 7 år och sa bestämt idag vill jag träffa mormor :)
Så glad man blir att dom saknar en liten grann i alla fall .
Det värmer ett mormors hjärta .
Och 
Till saken var att jag drömde om dom på den natten också !
Så inte vet jag vad jag gjorde ! den natten ;)




Gott mellis i blåsväder på altanen , våran öppna så det blåser in all luft :)
Men lite filtar gjorde susen .





Lite trädgårds arbete fick upp lite värme i kropparna :)













En härlig dag !
*


Att göra det bästa av resan till Motala .
Jag kan verkligen inte åka nån stans utan min kamera , alltså så många vackra vyer jag fångar med både blick och kamera .
Världen är så vacker , bara man verkligen tittar efter .











Vi stannade till i Askersund en vacker plast , passade på att rasta fröknarna samtidigt som det blev en social träning för dom .
Det blåste snålvindar verkligen .
Det var inte mycket folk i farten , men tillräckligt för att det skulle bli en träning .
Znö hade jobbigt med människorna som stod och tröck runt hörnen för att undvika blåsten antar jag , och åt glass ???? alltså nä glass var inte mitt första val den dagen , skulle ha föredragit en kopp varm te . Nån hund på avstånd , den bryr sig inte Pennie om , sen var det ett par med sin lilla fjärilshund/pappilon . i långt rullkoppel , och sådana ekipage behöver tydligt inte ha någon större kontroll på sin fyrbenta , dom hade en sån dålig koll på sin hund så någon annan hund har kunnat ätit upp den utan att dom märkte det , så den stirrade in våra hundar den lilla och skällde på dom .
Tänk om det skulle har varit våra stora hundar som gjort så ????
Znö hade inte ens tid att titta på hunden , tror knappt hon såg den , hon var tvungen att hålla koll på alla  "äckliga" människor som var överallt och till och med gömde sig bakom knutarna . Hon kastar med huvudet och steppar runt för att kunna hålla koll på alla samtidigt så dom inte ska hitta på nått tok med henne .
Pennie var tvungen att ha super koll på hunden , men husse bara tog med henne och gick förbi , lugnt och sansat (därför som husse har henne i kopplet ;) .
Så en liten rätt bra träning fick vi till .







































Inga kommentarer: