lördag 2 november 2019

Det där livet

Igår var det en dag som jag egentligen skulle ha velat hoppat över .
Tandläkarbesök
Tycker det har gått ovanligt bra vid tandläkaren det här året.
Med vanliga tandlagningar , men igår var jag tvungen att säja hejdå till en tand igen ,känns inte kul .
Utav fler anledningar , tycker inte om att avlägsna saker från min kropp ! och det är ingen fröjdefull stund ,när tandsköterskan fick hålla i mitt huvud medans tandläkaren drog hm ,fast ska erkännas att det var skönt att få lite av hennes energie under på gående utdragning , tandläkaren frågade då och då om det gick bra , men ! glömde verkligen tala om att nu var den ute ???? hoppades vell att den var ute när hon höjde upp stolen .Jodå det var den såg  jag själv , min blodiga trasiga tand ligga där ,så ensam .Och verkligen övergiven .
Undrar ? om inte fler av mina utdragna tänder genom åren faktiskt hade gått att räddas .
Sen måste man betala för sin vånda också .
Men snäll som vårat land är ? fick jag en del tandvårds bidrag så en typ tredje del slapp jag betala .
Men nog till hör vell våra tänder våran kropp ,jo absolut !
Men det är lika med hundar också ,verkar galet , där till hör inte heller tänderna kroppen .
Måste nog titta över min hundförsäkring och se hur det ser ut , hörde nån som sa att man nu kunde lägga till en försäkring på just tänder .
Och sen när det var gjort , ja verkligen glädje , men ? har det alltid vart så här krångligt ? när man dragit en tand ? 
Fick förhållnings regler med hem .
Inte äta på två timmar , inte äta nått med bitar i på ett dygn ????
Alltså nog ångrade jag mig att jag tog en tid på en fredag .
Men ? 
Inte har det vart så krångligt förr ?
är det nått dom kommit på nu ?
Jag har visserligen opererat ut en tand en gång , då var det ett litet helsike efteråt .
Men men utan att gnälla för mycket så är jag så glad att jag nu fått ut den eftersom tandläkaren har dömt ut den.
Och medans jag där i den mycket obekväma stolen försökte tänka på alla dom förr i tiden som inte kan ha haft kul med sina tänder ,och jag låg tryggt där med bedövning i min mun .
Så är jag riktigt nöjd så här  efterhand.
Jag svettades floder en vända där mitt i , men det var troligt mer övergångsålder besvär än skräck .
Men det kunde jag inte direkt meddela tandläkar teamet med allt i min mun :)
Dom trodde nog jag var liv rädd , och det kunde dom allt få tro , då tog dom säkert det försiktigare :)
Trodde jag kunde skutta iväg på min fredags träning efteråt , men se det kunde jag inte .
Ok 
Var faktiskt till och med lite vimsigt att gå på affären efteråt .
Men när jag ändock var på stan .
Började bra , plockade i en massa goda Ingrid Marie äpplen i en påse skulle flytta över den till min påse i kund vagnen, då allt ramlade ur på golvet , hål i påsen :( kul fick plocka äpplen från golvet .
Men sen funkade resten .
Skönt var det att få komma hem sen , vart verkligen både fysiskt och psykiskt trött därefter , och ofrivillig fasta fick jag ,hungrig var jag ,eller egentligen gick det bra ända fram till 18 tiden innan jag verkligen vart super hungrig .
Sov bort typ 4 timmar på dagen och flera sömntillfällen i soffan på kvällen , sov till och med mellan mina otroliga svettningar på natten också ?
Vad tusan är det för fel , trött och trött mest hela tiden .
Och vi ska inte tala om den senaste veckan nu , då det bokstavligen har runnit svett om mig , jag blir genom blöt och sen fryser jag och blir så less på att alltid känna mig oren :(
Från att haft underbara sov nätter och känt mig glad med "vanliga" pms värme vallningar , tills nu när det rinner om mig , trodde att tipset från läkaren jag träffade att äta Remifemin var bra , och tyckte det hjälpte, till nu när det är som värsta värst ????
Idag tittade jag bara på mina piller som jag trott gjort mig nytta !
Och struntade helt enkelt att ta dom .
PÅ måndag ska jag kontakta en läkare .
*
Men nog om detta trista !
*
Idag ska vi nog åka och kika på en katt 
ja 
Huset utan katt är inte skoj , tycker det är hemskt tomt .
Och jag är inte ensam om det att tycka .
Vi har fått löfte av äldsta sonen att han tar hand om katten när vi är borta , för han är också en av dom som saknar katt.
Och självklart får vi inte tillbaka våran Johanna , hur vi än gör .
Och hon saknas oss jätte mycke .
Men !
Kan ju bli en ny kär vän .


Hittade den här lilla damen på deras hemsida .
Lite lik våran Johanna .
Och när jag pratat med Carina på katthemmet så fanns det likheter i sättet .
Dom trefärgade honorna har tydligen ett bestämt humör .
Och det verkar passa våran familj .
Misa 8 år 
Så vi får se om vi verkar gilla varandra när vi idag ska träffas .
:)
*
Jag saknar som sagt var själar i vårat hus ,eller egentligen inte :)
Finns nog massor här ja ni vet .
Men levande själar .
Hade jag lite mer ork så skulle det bli fler .
Jag börjar sakna Lb valp , de ni kunde man aldrig tro efter att haft två samtidigt ;)
Men jag väntar in en parning som kanske blir av i framtiden .
Då kommer jag nog inte kunna låta bli .
och det kanske blir att passa in i tid .
*






Inga kommentarer: