lördag 16 november 2019

Tankar efter en fredag och en natt

En liten söt Tania

Och min lilla söta björnhund Znö

Går igenom mina foton i mellan åt , finns massor så det blir verkligen i mellan åt .
*
Tänkte igår när jag parkerade vid mina föräldrar, och tog ur mina två fröknar ur bilen , hur det blev , ? dessa två hundar som hamnade i mitt liv , den ena har mer "ideer" än den andra :)
Jag som faktiskt har haft riktigt stabila indevider förut , det var Tania som var annorlunda , som en kvinna som pratar med djur , faktiskt två olika kvinnor som pratade med djur sa på lite olika sätt att hon var typ autistisk, att man kunde jämnföra med det , och hon var bra knepig :) men så jag älskade henne.
Kommer berätta hennes historia också i min nya hemsida som håller på att ta form , mest i mitt huvud just nu :)
Men visst jag tror att allt har en mening , och dom här två fröknarna med sina egna problem , det var meningen att dom skulle hamna hos mig .
och jag älskar dom jätte mycke .
men 
Visst skulle jag ibland önska att dom var lite lättsammare att ha att göra med .
Min sista stabila hund Tilda gick ju bort för ca ett år sedan .
Jag saknar hennes stöd här i livet .
För det var hon verkligen , hon tog liksom hand om mig , det var ett av hennes kall här i livet .
Lika med våra katt Johanna som också nyligen gick bort , hon liksom passade på mig också.
Nu får jag klara mig själv.
Och 
Mina fröknar är det jag som tar hand om .
:)
Mina bebisar .

Jag saknar verkligen fler hundar , skulle lugnt kunna ha ett gäng till 
Men nu förtiden tänker jag ju efter hela tiden så ! så det lär ju inte bli fler ……...
Konstig jag blivit ?

*
I natt sov jag uruselt, vaken tid och enorma svettningar .
Var ett tag sedan jag hade det riktigt så illa .
Kanske det var för att jag "glömde" att ta mina hälsokost piller igår , kanske dom faktiskt verkar göra ganska bra nytta ändå?
somnade en stund på morgonen skönt sov jag 
Ända till sen hund Znö väckte mig , var nog nödig , eller om det var Rådjuren som var här som dom skulle ut och skrämma bort ? vet inte , men väckt blev jag .
och jissus hur man ser ut då om man nu måste se sig i spegeln , oj så gammal jag blir utan sömn, flera veck under ögonen bla.
Så sliten .
Sitter och väntar på ork , för att ta mig igenom den här dagen .
Men !
Ibland händer saker , skickade en remiss själv till Kvinnokliniken i Falun om mina klimakterie besvär , tänkte om jag kan åtminstonde utesluta ett besvär kanske livet kunde bli lättare .
Trodde vell inte jag skulle få svar så snabbt , men redan dagen efter hade jag fått svar och en tid :)
Och så snabbt , redan på måndag ska jag få komma !!!!
Så oj vad spännande , jag läser nu på om Bioidentiska Hormoner och Östradiol kroppseget östrogen mm
blir nog smart på detta också till slut .
Så mer om det kommer efter måndagens besök .
Kanske 1 av 3 besvär kunde försvinna .
Vore helt underbart .
**

Min fredag var en riktigt bra dag :)
Ja verkligen
Började med att jag tog mig till Gymmet på Lasarettet , en kär vän var också där och tränade .
Kändes så trevligt .
och jag hade en sån där dag på gymmet som gick så bra , jag har en timmes program , som jag kört länge säkert ett år ,ökar vikter ibland men har inte bråttom , för min kropp mår bra av detta program, kan komma dit och känn av min rygg , men efter timmen är det helt ok :)
Men igår och gången före gjorde jag programmet på 45 minuter , och bägge gångerna tror jag att jag måste ha glömt någon övning ???
Men nu har det börjat hänt nått , så kul :)
Så nästa gång kan jag lägga på lite mer vikt och fler repetioner.
Känns jätte bra , så glad för min kropps skull.
Min dotter och jag körde ett yoga nybörjar program hemma hos mig här om dagen .
Och oj vad tufft det var .
Inte bara för att jag hade ett barnbarn på ryggen lite då och då ;) nädå ,men det hände nått i min kropp.
Kul , så nu ska jag försöka mig på det dagarna jag inte tränar på gym .
*
sen efter gymmet släpade jag mig in på affären , för äta bör man ju .
Blev verkligen svimfärdig inne på affären ????
Hade en bars i väskan , tuggade på den , ifall jag gjort av med allt på gymmet , och lite psykiskt , blev bättre så jag kunde handla färdigt och ta mig där ifrån .
*
Efter affären åkte jag till min kära vän .
Och ja en bra vän är nästan bättre än en kurator eller liknande.
Så glad jag har ett knippe bra vänner
Mådde så bra efter den morgonen .
Länge sen jag mådde så bra .
Underbart om såna dagar kan bli fler .
:)

Nu får ni ha en toppen helg , för nu ska jag sätta igång min dag .
:)





Inga kommentarer: