måndag 1 juli 2019

Första natten Snörbo

Den fina ställplatsen Snörbo denna gång efter Ljusdal. Vi kom dit ca 21 tiden Men oj! När vi skulle kliva ur bilen, mängder med knott, nu fattade vi varför alla satt inne i sina "bobilar" och husvagnar. Hur tusan skulle man kunna göra annat. Och! Åter igen önskade jag mig en husbil, då hade vi lättare kommit till sov delen 😊Men ur i fart, JAG och in och fixa till för kvällsmat och sov del, medans man och dom fyrbenta satt kvar i någorlunda knott fri bil. Sen snabb forsling in med resten av familjen.
Nu var jag nöjd att vi nyss hade rastat hund fröknarna knappt tidigare, och där hade det knappt vart knott alls?????
Dom verkar bo i gräset va???
Mysig kvälls macka, allt är gott i en husvagn, te't smakade gudomligt.
Hund fröknarna fick också ett par kvälls mackor.
Sen blev det wordfeu, hm ganska som vanligt förlorade jag, dom är väldigt lätt räknade dom gångerna jag vinner, men attans den som ger sig.
Ljus långt in på natten, underbart.
Saknaden efter min Tilda är enorm, vilket tomrum hon gjorde, där i så mycke rasade för mig 😥 hon bar liksom upp både mig och hund fröknarna..... Hon tog hand om oss. Min låghet tog sin början 😐
Vi somnade gott alla.
Vaknade nu vid halvfyra, och funderade över Znö, om hon var kissnödig 🤔
Eftersom hon går på kortison har hon kissat inne tre nätter hemma, så jag bestämde mig för att ta ut dom nu, sagt och gjort, tog fröknarna ut, dom kissade bägge två ganska direkt 😊
Och naturen utanför 🤩
Vi står bredvid nån sjö, eller nån form av större vatten, och älvorna dansar på ytan och lite morgon ljus speglar sig i vattnet.
Satt fast fröknarna i draget, och in efter kameran, vilket jag upptäckte var på slagen, suck, tog några foton på det vackra. Innan knotten upptäckte att vi var där 😮😒😡och jag fick "kasta" in både fröknarna mig själv och kameran.
Kröp ner i bädden igen.
Underbart svalt är det i 70 talaren.
Vilket gör min själ lycklig i sitt svettandes skal.
Min man sover ovetandes.
Hund fröknarna sover nu gott vidare, och jag ska ta mig några timmar till bakom ögon locken.
Fortfarande kan jag inte få in foton på den här vägen i bloggen tyvärr 😒




Inga kommentarer: