måndag 7 januari 2019

Ibland önskar man sig två Chihuahua

Gjort morgon promenad i skogen, med betoning på mina 3 åriga lb fröknar, japp fröknar, damer är det inte :-/
Det är nu jag igen önskade att dom här två vore mindre i storlek.
Eller att dom vore som andra lb damer jag haft... 
Dom tillsammans är inte hanterbart i dagens läge, inte för mig i alla fall.
Brukar faktiskt gå två vändor, men ibland som idag känns det inte som man har tiden till det.
Så jag drog till skogs med dom två påverkade av varandra, Pennie far ikring som en tok efter alla dofter och spår i långkoppel med sin matte efter som kastar ur sig det ena kommandot efter det andra och inget funkar mer än en stund , är hon själv, drar hon knappt nått och har kontakt med sin matte och kan fler kommando ord :-)
Znö far i kring i skogen, inte långt bort, och är som en Bergsochherdehund ska vara bara jagar iväg Rådjur och fåglar,men hör dåligt när jag ropar, och har på gott och ont blivit tuffare så hon drar längre bort och längre stunder från mig, är hon själv med mig är hon gudomlig och är bara med mig och lyssnar på mig.
Så nä det blir egna rundor ett tag framöver.
Och!
När jag skulle passera den enda vägen som jag kan möta nån, så kom en dam med en liten hund :-/
Så jag fick vända om dra med dom in i skogen en bit och sätta ner dom, här brukar Pennie vilja skrämma bort hundar genom att kasta sig i kopplet och skälla som en tok, så jag hade full fokus på henne hon satt så fint och tittade, då brakade det till för fullt i den hunden som inte brukar låta eller göra nått, och den lilla hunden bjäbbade mot flickorna, jag kände, kaos, och på råga på allt är det mest is på backen.
SUCK!  Hur blev det så här? Med dessa två.... Nu när man mindre styrka har ska man leva med detta, ja det är då jag längtar efter typ Chihuahua......
Och ja, jag vet att jag visar att situationen är otäck, och det tar dom självklart till sig.
Men?  Hur gör man när man har två 50 kg hundar i kopplet som man faktiskt inte orkar hålla så bra 🤔
Nya tag, träna en och en 😊

Första helt utan socker dagen!

Inga kommentarer: