söndag 6 januari 2019

11 dagar minskning socker

Kommer skriva lite då och då om min socker minskning, det vita sockret ska tilläggas, det har nu gått 11 dagar, vilket jag då fortfarande äter tex socker i nyponsoppa och annan mat, fredag och lördag, brukar jag vräka i mig snacks, och godis i olika former, nu har jag vägt upp 100 g lösgodis,vilket inte blev stora högen i den lilla skålen 😊 men räckte bra, är inte så förtjust i lösgodis, utan min favorit har varit ostkrokar, cheese balls tex
Jag har också räknat mitt matintag, 1400 kl om dagen i 11 dagar plus motion och gym, gått ner över 2 kg 😁en morot i det hela.
Idag blir det lite rörigt. Ska på liten släkt träff, men bestämt mig för att ta nått litet, för från och med i morgon ska drt vita sockret så gott jag kan bort helt i minst 10 dagar, sen får vi se efter det....
Och hur mår jag då????
Ja huvudvärk,en dag brann jag i huden var super het, värk i kroppen som typ influensa fick ut och läsa om det trodde jag höll på att bli sjuk men konstigt sjuk och den symtomen kunde man få, diarré, knöliga tarmar,humöret upp och ner, konstig dålig smak i munnen, ja det är en riktig avgiftning.
Men moroten är, min viktnedgång 😁och att jag ska klara av att slippa detta missbruk också....
Klarat sluta röka för ca 13 år sedan, Coca cola som jag verkligen var beroende av bytte cigg mot det, slutade tvärt för 2 år sedan 😁
Så nu är det socker beroendet som ska bort..... Spännande resa.
Motion är bra redskap vid sluta med nått, så nu ska jag ut på en timme.
Ska säga att suget redan är mindre i mitt huvud men kroppen skriker 😫

Inga kommentarer: