söndag 14 juli 2013

Sista semesterdagen !!!!

Jo jaha nu var vi här då .
Tiden går i rasandes fart .
Mina fyra veckor och faktiskt nästan 6 veckor förutom 2 nätter där i :) :)
Dom har farit fram som tokiga rally förare full fart , full fart ..........
Och nu är dom över .
Tråkigt - man känner en sorg jaha Suck.
Men !
Vadå ? Livet går ju vidare ändå .
Och jag har det ju sååååå bra som är ledig så mycke - eller hur var det nu ?
:)

I halv regn tog vi våran morgon promenad .
Tänkte ? i skogen "som vanligt haha" - att för det mesta så har man problem med att hunden / hundarna drar framåt i kopplet - om man nu har sånna problem - men jag har !!! just nu problem med att dom drar bakåt.
Efter hårt ihärdigt arbetandes för Tania som har analyserat skogens blåbärsris sedan den kom fram efter snön .Har nu gett resultat BLÅBÄR !!!!! japp nu är dom satana här :)
Alltså jag drar henne med mig mest hela tiden - och blir själv dragen bakåt hela tiden - eftersom hon ska fram till "vartenda Blåbär i skogen " nu var jag fundig va haha.
Men å vad tråkiga promenader det blir - och hon har fått Tyra att också upptäcka dom små blå hm .
Brukar försöka vara snäll och låta dom beta mot slutet av morgon promenaden .
Men int räcker det - undrar hur länge dom skulle bli stående där om dom fick ????
Men Bläbär ä r ju bra mycke nyttigare än Katt bajs i allafall :) 
Och tur är att det inte finns lika mycke av den varan i skogen som Blåbär - det skulle innebära att jag verkligen fick börja tänka över mina gångvägar .
Och på tal om Gångvägar ?
Men jaha ska man nu få lite björnfrossa tro ?? när man sett två Björnungar plaska runt i Glaningen i Blötberget - eller är det int sant ?
Å klart att det kan vara Björn i skogen - absolut dom bor ju där - och den här tiden när ungarna ska lattja runt är vell den tiden som är mest "farlig" för oss antar jag .
Så idag - ja började jag gå och kika lite bakom träden i skogen - jo absolut så var det - så nu åker nog mina bjällror fram igen .
Bara dom inte tror jag är en smaskig ko som kommer Bjällrandes .
Finns många Björn historier - men ? är det verkligen "rätt" beteende på en Björn om den kommer rusandes fram till en Jägar bara så där helt oprovocerat och börja tugga på den ? 
Är det så dom funkar ? eller ?
Verkligen en aningen obehagligt om det funkar på det viset .
Önskade att dom lika väl som vi bara ok du är där men nu går vi åt varsina håll.
Så - vill jag ha det :) :)
*
Har ni sett den här på Nätet ?
Men så häftig !
Den gillade jag verkligen .


***

Nu ska jag ta itu med min latdag :) :)
***

Inga kommentarer: