lördag 27 juli 2013

Efter ca 19 år

Ja efter ca 19 år,
Har nu våran gräsklippare gett upp .
Och den är säkert mer gammal än så för den fick vi med på köpet när vi köpte vårat hus :)
Men !
Tänk så tråkigt det är att köpa en Gräsklippare - men int vill jag lägga pengar på en sån inte .
Men man måste - för här där jag bor kan man bara inte anlägga någon vildvuxen skogstomt .....
Sååå det är bara att försöka hitta nån välfungerandes till ett bra pris .
Ja just det var ju det också .
För det här är en sak som det är guld i - verkar det som .
Billiga är dom int.
Och ska man köpa på annons - ja då vet man ju inte riktigt vad man får för pengarna .
Tusan 
Har han inte kunnat hållt några år till - jamenar så där en 19 år ca :) :)
Fick låna en raritet av Jonas & Sabina .
Den är sååå fin -en sån där riktig gräsklippare - Klippo :)
Men han gör stooooora högar efter sig :)
Så ! idag måste jag kratta lite - ja det var ju en massa höjd på gräset som var jo då :)
Men vem tusan har tid med att kratta .
Man har ju knappt tid med att klippa gräset .
jaja.
*
Igår 
Köpte jag färg till våran ytterdörr !!!!
Alltså blå !!!
ja verkligen blå.
Men jag vill inte ha den där såkallade Dala blå som "alla" andra har .
Näpp
Så det blev BLÅ .
Hihi
Blev själv riktigt rädd när jag såg den i burken .
Undrar hur detta ska sluta ???
Men alltså den mörknar när den kommit på .........
Jaja ingen kommer att missa våran dörr .
Det kommer att bli, sa han på Färgaffären , jaha det är hon med den blåa dörren :)
Istället för som nu - jaha hon med dom stora hundarna .
:)
Spännande.
Tur man har en man som - det blir säkert bra :) 
Fast han har ju inte tittat i burken än .
*
 Typ nått sånt här tror jag 

Jamen det blir nog bra haha.
Och 
Den blåa färgen skyddar mot det onda ögat :)
Grekisk historia .
Kanske har sin förklaring varför så många har blåa dörrar i Grekland :)
Och det är klart jag vill skydda oss alla från det onda ögat :)
***
Annars 
Luktar det verkligen löptik här i huset .
Ja såååå hemsk doft - tycker jag har den där lukten i näsan hela tiden .
Å vad man kan förstå att han hundar känner detta på lååååång väg.
Skulle vilja schamponera dom varje dag .
Å detta virrandes och slickandes på varandra och ridandes på varandra .
Å suck
Men när ska detta ge sig - det har ju löpts sen januari till och från nu ?????
Int klokt - känns som om jag haft en löptik mest hela tiden .
Å nu had e jag ju tänkt att kanske man skulle anmäla en hund till Eskilstuna.
?
Men hon jag tänkt - har ju inte löpt på ett tag - så anmäler jag henne så är det vell dax !!!
och dåååå tappar hon sin päls - och då kan jag stanna hemma hm ?
Och hon den andra som jag skulle så gärna vilja ställa hon är ju den rädda hunden ???
Vad tusan ?
Tror jag struntar i allt .
****
Nu ska jag dra mina hundar runt i skogen igen då .
Jamen 
Varenda morgon tänker jag - idag ska jag inte bli arg på mina Blåbärs ätare .
Men efter tjugo trettio stopp i Blåbärs risen dååååå har jag ingen kontroll över mitt goda humör mer .
Hm 
Men ? gå någon annan stanns då kan man säkert tycka 
Men ? det finns inte så där allt för många ställen här att gå med löptikar och ett gäng samtidigt.
Såååå jag får dra mig genom skogen igen .
***
Ha en fin dag .
Jag ska göra massssor !!!! som vanligt och min dag komme r inte att räcka som vanligt .
***

Inga kommentarer: