lördag 6 juli 2013

Med allt som ska ske !

Vaknar lite sent :( men vaknar till en dag med blå himmel och solen som skiner :)
Härligt 
Jag har väntat på denna dagen !
Så idag kommer det bli en massa i målningens tecken .
Bäst att skynda sig när vädret till låter .
Alfta 
Där skulle man vart ! många år som man setat och åkt den sträckan omkring det här datumet .
Men ? iår har det liksom inte blitt så mycke alls i utställningens tecken .
Inge träning och andra hundaktiviteter heller .
Nä här har vi haft ett gäng Lb flickor som "bara" sällskaps hundar .
Och mycke pga av hostan som "härjade" runt bland hundar - nja inte direkt härjade - men det var en del som fick det - mer eller mindre - min Tyra hade en hel del hosta och var riktigt snorig .
Tai fick någon släng av det - hon var hängig och det var lite rinn i ögonen - och hon var lite slö .
Men det gav sig ganska så fort på dom bägge - och mina andra två ???? ja där bet det inte alla vad man kunde se i allafall.
Men - sen var det ju det där att man skulle hålla sig undan från hundar i ca 20 dagar .
Så det var ju bara att inse att nå mycke blev det int med hundaktiviteter int .
Men 
Det har banne mig vart lite vila :) 
För då fick jag helt plötsligt en del tid över till annat .
Lite ovanligt - men hundarna var nöjda ändå med sina promenader och slöning där i mellan - att hålla koll på matte när hon liksom finns överallt på gården och i huset - det kan verkligen vara tröttande också .
För den här semestern har varit i fixarnas tecken - för har man hus så har man .
Då måste man underhålla det - japp så är det - och det är ju då jag funderar om man inte kan bo i en lägenhet med fyra Lb - jamenar det kan man vell va ???? så man slapp allt detta jobb som ingår med ett hus .
Men i slut änden så fattar ju till och med jag att det kan bli lite jobbigt - för tänkt vad fint dom verkligen har - när dom kan gå in och ut som dom vill den här tiden på året .
Eller ? är det inte det dom gör ????
Haha
Mina hundar - dom är där jag är - så är det bara - så är jag inne - ja då är dom inne - ok dom kan liksom göra en koll på gården då och då så ingen har inkräktat på den .
men sen måste man ha koll på matte .
Så den där stooooora gården som jag alltid har längtat efter ? ja den vet jag inte vad jag ska ha till - för då får jag ju springa omkring på den hela dagarna då - om jag ska få dom att utnyttja den .
Och det har jag banne mig inte tid med Haha
Så våran lilla gård - ja se den räcker alldelens bra .
För motionering den gör vi utanför gården - fast dom kan fortfarande braka lös i lek här på gården .
Damerna :)
Min äldsta dam - ja hon har blivit gammal - ja så är det - inte vet jag om det var nått magiskt med att hon blev 7år - men hon orkar verkligen inte bli mer motionerad än vad hon är van vid - för då blir hon så otroligt trött - hm - tråkigt - men så är det - jag tyckte att hon hade en sån otroligt bra fysik - men min dam är gammal nu .......
Lite svårt där - när man ska få till en motionering som funkar på dom äldre :)
Dom vill mer och en annan vill ju mer - men - nu måste man avväga rätt :)
En hundägare = sa tråkigt att han blir så trött efter lite mer än halva vändan nu för tiden :( - men att hans hund är 12 år kanske kan förklara den saken , och jag önskar verkligen att dom tar kortare vändor med han .....
För man måste tänka på att dom är äldre - som Tai - har hört att dom här stora hundarna som inte har så lång livslängd ska man räkna 10 år per människo år - och då skulle Tai nu vara 70 år - men visst finns det mycke pigga 70 åringar - men inte konstigt att dom blir tröttare och inte har samma ork - tänk om någon när jag är 70 år börjar släpa runt med mig på långa promenader och jag bara inte vill det :( :( fy vad tragiskt .
Så tur för mig att jag har några yngre också som vill gå längre - för annars skulle jag nu vara ännu tjockare .
Man är ju liksom van vid att få en hel del motion.
Hur ska det bli när jag får en massa pensionärer ???? då .
Måste jag motionera själv då ????? vilken fasa - alltså hur konstigt är det inte att vara ute och gå utan hund !
Hm 
Men inte än på några år hoppas jag :)
Min yngsta är ju bara lite över 3 år i allafall  .)
Men dom tre andra är i år 5- 6 - 7 år ja tiden går 
Och man blir ju inte yngre själv heller - det kanske passar med pensionär vändorna då , när dom infinner sig haha
Nu har jag "bara" en vecka kvar av min semester - tusan vad tiden går - men men - livet går vidare fast man inte har semester - men så skönt det är med semester :) :) - att vakna på morgonen och bara få lägga upp sin dag som man vill - underbart .
Det är en otrolig frihet - inte alla till ynst .
I morgon - har jag ordnat till en liten hundträff i Blötberget - för alla raser - en liten start inför vad som ska komma - med promenader och träning .....
Så kom förbi om ni har möjlighet :)
Ha en fin dag :)
det ska jag ha med allt som ska ske ........
***




Inga kommentarer: