tisdag 4 januari 2022

Efter Nyår 2021-2022

 Jaha nu är vi då inne på ett nytt år .

Lite spännande magkänsla vad det här året ska ha med sig ???

Som vanligt och som vi alla gör så önskar vi oss narturligtvist ett bra år på alla sätt.

Men ? kanske man helt enkelt ska önska sig hjälp att ta sig igenom allt som komma skall .

För helt utan nått mindre bra det kommer nog inte så många sig igenom .

Njä vi är inte allt för många som åker kring på en räkmacka .

Och 

det är nog inte meningen med livet heller ,nog ska vi allt göra saker på "rätt" sätt här på jorden och lära oss en massa , och får vi inte då vara med om nått negativt så lär vi oss nog inget speciellt heller .

Och för den delen hur ska vi kunna uppskatta det bra i livet om vi inte upplever det mindre bra ??? då kan vi inte veta när det är bra !!!

Min önske lista är inte allt för lång , ja alla friska vill man ju med hela sitt hjärta .

Jag önskar mig också glädje , att få känna glädje , lycka i allt som man upplever .

Så härligt att känna den där pirriga lycko känslan utav bara det lilla .

Jag kan känna det om jag sitter i mitt mysiga soffhörn , hundar och katt ligger skönt lite här och där  , min livspartner har mysat ner sig i den andra soffan.

Och jag är ledig :)

Där kan det komma den där glädjen att få vara där just då .

Så ja för mig behövs det inte så mycket.

*

Helgen har varit lugn jag på jobbet ,och det var som vanligt , vi var inte ens på samma plats vid tolv slaget ,vi personalen . Men sånt är livet . Är väldigt van vid att fira Nyår på jobbet .

Men ätandes och slöandes dom andra timmarna på dygnet som jag inte tillbringat på jobbet .

Har blivit mer än vad man önskar sig .

Så hade jag gått ner nått halv kilo före nyår så är dom tillbaka nu .

Men attans den som ger sig , nu är det igång satt igen , söndagen gick jag av efter fyra nätter gjorda . men sååå seg , hela söndagen i vila , måndagen blev det det jag måste göra , tur man har hund , gick nästan en mil under dagen . Resten av dagen vilade vi .

I dag kom jag inte ur sängen förrens halv elva ????

Men skit !

Hade satt klockan på nio , men stängde av och vilade liten stund till , hm , som blev en och en halv timme ??? så trött , om inte Znö hade kommit och slickat mig i ansiktet hade jag nog legat kvar ännu längre . Tur man har hundar .

Så upp !

Alltså jag tittade mig i spegeln ?? såg ut som om jag inte sovit alls .

Ja så dom som säger men du är ju ledig sååå mycket , jo ,men sån tid det tar att ta sig tillbaka till livet igen ...har troligt jobbat natt alldeles för många år nu . 

Men ! de är ju det här jag kan ,och dag och jag ??? nix

Så känns som om jag inte hinner komma tillbaka till vanlig vardag innan jag ska in och jobba igen.

I morgon går jag på igen .

Jaja 

Nu har jag vart i skogen i omgångar med damerna , och trök underlag just nu.

Isiga stigar så jag får hoppa mellan kanterna , så oj vilken träning jag redan där fick ;) ¨

Livrädd att hundarna ska halka .

Pennie hon går bara på och jag håller andan .

Znö hon går ju efter mig där jag går , så bra så .

Kom på när jag kommit halvvägs av en långvända med Znö ,att oj just ja hon skulle ju kanske inte gå så här långt ,så jag fick gina lite för att det inte skulle bli allt för lång sväng.

Men hon verkar hålla än :)

Sen ramlade jag hem och nu lite piggare efter promenaderna :)

Det gör allt gott , hur trökigt det kan kännas när man ger sig iväg , så efter en bit känner man livet som kommer tillbaka i kroppen .

Sen gick jag faktiskt hem och körde igenom ett tränings program med Sofia Åhman.

Alltså oj vilken kvinna !

Vd gott hon gör för såååå många 

Känns så skönt i kroppen när jag gjort denna morgon :)

Umgicks med min dotter på mobilen under promenaden , och dom små flickorna var allt med på ett hörn dom med . Dom är hemma och förkylda igen .Men stackars små barns föräldrar nu .

Blir många hemma dagar .

Jag kan känna paniken så fort man känner sig lite förkyld att NEJ inte nu igen .

Men små barns föräldrar måste ju ha väldig panik .

Vilken tid vi lever i 

Nu ni ska jag utfodra mina hundar så här riktigt sent !!!!! 

Sen lite brunch .

Veckostädning medans orken håller i sig .

Sen blir det en långis med hundarna nån stanns där det finns lysa idag , eftersom det blir troligt lite sent på efm idag . sen blir det vila i soffhörnet :)

Till Ästers glädje , hon försöker få upp mig till soffan mest hela dagen , hon väntar in mig ,glor på mig , springer upp för trappen ...men ingen matte som hänger med upp .

När jag väl går upp sen blir hon super glad , hon vill ha oss som hon , i viloläge så mycket som möjligt .

Kanske man har börjat levt som en katt ????

Kanske jag måste förstå att livet inte kommer bli som det var ,och ta vara på det som är nu i stället .

Mer mys och vila ,än att hålla igång hela dagarna med saker ...som städning rust och massa annat fix med hemmet . Utan kanske "bara" leva i hemmet , och göra det nödvändigaste ???

Alltså oj vad jag har svårt att ta till mig det .

Jag har levt hela mitt liv med full fart mest hela tiden .

Känns så konstigt att bara njuta runt .......liksom vila sig igenom livet ????

Kanske det är just det jag ska göra nu .

Det jag ska ta hand om just nu är min hälsa , träning ,äta rätt ,motion .

Sen får vi se vart jag landar sedan .

Ha en fin dag ni där ute !

Det ska jag ha .





Line från förra året 


Hon fick pennor i julklapp av oss , och helt plötsligt  fick jag se att hon satt och ritade det här .
Så duktig :)


Våran lilla toka 
Med ett horn på huvudet , och klänningen bak och fram .
Var hon super nöjd att fira julen.
Hm 
Känner nog igen det där , att göra saker lite tvärsom ,så har nog mitt liv varit i stort .
Hela min tonårs tid ,hade jag nog aldrig bara "vanliga" kläder på mig , utan något avvikande på nått sätt , och var det inte kläderna så var det frisyren eller sminket , eller helt enkelt tyckte helt annorlunda än alla andra.
Ja så mycket som möjligt tvärsom 
:)



Vackra Line





Vackert vid Finngruvan i Kopparberg


Vilken himmel det var 





Tokan Pennie 
Hon är nog som sin matte :) lite bakochfram
Med sin leksak ...kattbädden 
Hm 
Kanske jag ska köpa henne en leksak ???? 
*
Pennie älskar sina skogspromenader , så jag behöver nog inte ha dåligt samvete för att jag inte drar ikring med henne efter vägarna , och det vet ni ju att jag inte gör mest är att hon är jobbig vid hund möten , men ! också för att jag trivs bäst i skogen .
Men så galet glad hon är när vi ska iväg på morgonen "eller vad tiden ska kallas för " haha , så oj vilken fart hon har ....
Lyckliga hundar !
Underbart en sån sak till som gör mig varm i hjärtat att se dom nöjda och glada .
*
Nu är det bebisar i magen på den tiken , den kombinationen , som jag verkligen hade velat haft ur ...
Leonberger 
Men !
Det finns en massa men 
Så det blir ingen bebis Lb här denna gången 
Men jag kommer följa kullen med intresse .
*****
KRAM !
*

Inga kommentarer: