onsdag 19 januari 2022

En ledig dag !?

Vila efter morgonens aktiviteter.
En lång promenad i skogen med Pennie , husse går med Znö ;)
Väldigt trista stigar i skogen som är super isiga ,men även helt bara ställen.
Två vändor i skogen om dagen , och nu har det blivit mest med Pennie , för att husse tar Znö lite kortare vändor , hon har lite "problem"med sina ben ??? , ligger och slickar dom på kvällarna, hon får smärtlindring , och då blir det bättre .Inge halt i allafall . Får se vart det bär i väg.
Sen har jag nu lediga dagar , så jag har tränat Sofia Å varenda morgon efter promenaderna , känns super bra i min kropp :)
Lite tränings värk just nu i bröst musklerna , men glad att jag hittat dom musklerna .
Är klen i hela kroppen .
Så allt behöver byggas upp igen .
Sakta men säkert.

Bantningen går så där , går ner och går upp , är dom där helgerna som stör min nedgång . Då har jag svårt att låta bli att stoppa nått "gott" i munnen , och det blir genast för mycket kalorier intag .
Men får ta tag i det också .
Nu till helgen ska jag jobba , börjar i morgon och gör fyra nätter , då är det bättre med intag kalorier , för sitter inte i soffan och matar in en massa .....
Ja ok men huvudsaken just nu är att jag inte ger upp .
Och det tänker jag inte 
Känner mig "smalare" mer böjbar , så synd att jag inte mätte mig från början .
Ok trist läsning för er där ute , men det här är mitt liv just nu.

Har kommit in i ett lugnt liv , kan man nog kalla det för ,
Ett lugnt "vanligt" liv som min samtals kvinna säger , ett sånt där liv som dom flesta människorna har , jag kan tycka det är för trist ibland och skulle vilja ha lite mer driv i mig själv ,mer kreativ , men ok mycket bättre det här än det hemska låg läget jag levt med i typ två år nu , då jag ingen lust och vilja alls haft.
För nu gör jag nått , och tankarna går till en massa foto jobb , alltså jobba med alla mina foton, hoppas det håller i sig tills jag är klar med husgenomgången som jag nu också håller på med  .
Ja ok jag har nog ganska mycket fart just nu , fast jag tycker det är segt , har fått inse begränsningen , svårt men ja , mina att göra listor (som jag alltid har haft för att tex inte missa någon bra ide `) dom är mer uppdelade nu , förr kunde jag skura städa igenom köket på en dag utan problem , nu måste jag dela upp det , som tex spisen kylskåpet en dag , osv .....det funkar :)
Det blir gjort , saktare men blir gjort .
Ja ok 
Jag är ju inte tjugo längre vet ??? kanske det , och kanske jag kan lära mig att leva så här och må bra .
Så jo det är fullt upp mest hela dagarna sen vilar jag med stickning och serier i soffan flera timmar innan jag går i säng riktigt sent och upp sent , haha lever som en tonåring , skööööönt .
Jodå jag är mer mig nu 
Funderar på en Leonberger träff , lite närmare våren ...
mer inf om det kommer .
Sen blir det också hundaktiverings träffar men jag vill ha huset gjort först ;)

Att gå igenom huset har alltid varit som en psykologisk rensning av mig själv .
Så härligt när det tar sig och när det är gjort .
Och nu efter typ två år och mer som det inte har blivit gjort ...är det ganska mycket att ta tag i , men nu har jag mer hjälp ju ,med min pensionär , vi har alltid jobbat bra ihop ...jo det är jag som drar igång oss men jo vi jobbar bra tillsammans.



Tyvärr har jag ju fortfarande dagar som jag mår så dåligt ...men de har vell alla ..
Mitt dåliga mående gör att jag knappt kan hålla ihop mig , det är det svåra , mina känslor rusar som stormar i min kropp , och jag får arbeta hela tiden med all hålla dom i schack , skulle nog inte gå och jobba då , för är det då också "stökiga" själar där är det svårt , men vem har råd att vara hemma ???
jag kämpar verkligen då !
Men nätterna går 
Och jag har tack och lov mycket ledighet , skulle jag inte ha det ??? då var jag troligt mycket sjukskriven för att klara livet .
jag har insett efter alla dessa år att jag måste hjälpa mig själv , eftersom vården inte kan hjälpa mig ,det har dom bevisat så många gånger nu . Den ena läkaren är sämre än den andra .
Så jag får samla ihop mig och ta itu med livet själv .
Att hamna mellan två stolar ...är skit jobbigt .
och man får inte visa sig för stark , helst ska man komma i en påse , då kanske man får hjälp .
När det gäller psyket.
Men jag har aldrig vart duktig på att komma i en påse , jag har stuckit ut hakan och samlat ihop mig från det mesta ....och då får man ingen hjälp.
Min hjälp nu är min familj , mina vänner , min träning ,mina hundar och promenaderna , och min samtals kvinna .
Det är det som håller mig uppe nu ;)
Så livet är just nu "ganska" bra .
Å som ni ser törs jag knappt säga det , att det är bra , för i morgon kan jag ha fallit ihop igen .....
Så att ta vara på dagen som är !!

Tänka på andningen i stället för alla tankar !!!
ja min nya intressanta människa just nu är 
Björn Lindeblad 
Kommer läsa och lyssna mer på denna man , som valt att lämna jorde livet .Pga sin sjukdom 
Men mer kommer nog om han , när jag lyssnat och läst mer .
Tror vi alla har mycket att lära oss om han .
Ha en fin dag !
Nu har jag inte tid med detta .
Kram kram .....

 




Så här vackert var det förra året i Grangärde .
Idag är det inte så vackert , nix , 



 

Inga kommentarer: