tisdag 28 december 2021

Andra mellandagen

 Ok nu är jag inne på min fjärde tränings dag.

Känner mig lite mör , men troligt bra då , för då har jag troligt hittat några muskler i kroppen.

Jag har tränat sjukgymnastiken , som är så bra för min kropp , mest bålen , men så otroligt tråkig .Där krävs verkligen ett stort måste från mig själv . Sen har jag använt Sofia Åhmans program . Som jag kan välja själv från svt Play vilket program jag vill använda .Och eftersom jag idag känner mig stel och mör ,så blev det ett rörlighets program . Kanske jag faktiskt blev att känna mig lite mer mjuk i kroppen. Bra det :) Har gått nästan en mil om dagen , men nu med en halt Znö (igen) så blev det en långvända på morgonen , med Pennie och Hedwig. 

Min vikt minskning har gått urdåligt med jätte dålig karaktär , det finns fortfarande alldeles för mycket att äta kvar efter helgen , skyller på det , för det är vell inte min vilja som har varit dålig ??? njä

Jo men visst är det så , sen ska man vell inte börja viktnedgång mitt i julmaten , inte allt för smart .

Men jag började verkligen få panik när vågen börjar ta sig över 80 kg sträcket .

Så från och med idag , ska allt in i Lifesum appen ,vare sig jag äter för mycket eller inte .

Znö

Ja hon är halt igen på sitt framben .Så nu bör jag troligt söka hjälp.

Har vilat henne femdagar med inflammations medel , och jo hon blir bra ??? men sen kan det gå typ ett par månader eller mindre sen är hon halt igen , så kanske någon ska titta på det .

Typiskt hon och jag som verkligen behöver motionera .

Svårast är det med hennes "stil" ner för trappen från övervåningen , hon har typ rammel sprungit ner för den sen hon hit kom , gå nerför nix.

Är nog inte så bra för hennes ben .

Tänker på våran Tyra som började halta på ett fram ben , till och från , sen när jag väl kom iväg och skulle kolla upp det ,visade sig det att hon hade cancer i benet . är vell sånt som ger mig dålig känsla inför en koll ,samtidigt vet jag ju vad som kan vara . Men det kan också vara nått "enklare" så någon veterinär kontakt får det bli .

Brukar gå med Znö och Hedwig tillsammans , Znö går ju lös större delen av vändan , men idag så blev det Pennie och Hedwig , oj så rörigt !!! en liten stopp kloss mitt framför mina ben :) då och då , och en Pennie som tycker det går för sakta , så hon åker kana mest hela tiden ....HM !

Det var ingen toppen kombi

Men dom var rätt duktiga med Rådjuren , trots att ett helt gäng stod strax bredvid stigen , så funkar det med Pennie om jag säger , men det är ju bara Rådjuren med en glättig röst , så hon ok jag tittar bara på dom då, Hedwig tyckte dom var lite konstiga så hon var tvungen att morra lite åt dom .

Så bara så ni vet , så har det funkat på mina hundar , både när det gäller katter och rådjur , svårt att prova när jag möter hund med Pennie ,då hör hon igenom min röst att jag blir lite stressad , så det funkar sisådär .Men ja jag fick Pennie att sluta stirra efter katter skönt . Jag kvittrar super glad på rösten , å men det är ju bara ...... så då tittar dom på mig i stället ,hm vad håller hon på med den där tanten ???

Pennie tittar på mig med sin förvånade nyfikna blick :)

Nähä

Nu har jag inte tid med det här ,nu ska jag städa bort en del av Julen ...nu har jag tröttnat på den ;)

Ha en fin vecka ni alla där ute .

Själv ska jag gå på i morgon och jobba fyra nätter , min Nyår tillbringar jag på Skogen ;)

*





Inga kommentarer: