söndag 9 januari 2022

Två nöjda hundar

 Två nöjda damer ligger på vart sitt håll på golvet , jag lyssnar till deras andetag :)

Var sin långpromenad i  skogen . Ja det är ett springandes för mig , men dom har börjat få så passa olika behov när det gäller motion så det blir delning , och inte bara för det , utan jag gillar att ha en i taget också , så man får lite egen tid med dom . Och det är lättare att hålla rätt på en 50 kg klump är två i kopplet ;) Känns mysigt att kunna vara med dom en och en , hemma kommer alltid den andra damen när man ska tex gosa med den ena , hunden man gosar med måste "skvallra " genom känslor eller tankar att nu får jag gos ,direkt kommer den andra fast den kan se ut att sova djupt , eller tillochmed vara i ett annat rum eller på övervåningen ,,,,:) så är det .

Idag har jag en kropp med en massa tränings värk ... troligt både från träningen och skurningen av en spis och ett kylskåp ....tur man lever med en pensionär :) så nu får jag helt plötsligt hjälp med allt sånt där trök städning . Super !!!

Så idag körde jag Rörlighet med Sofia . Är otroligt stel i kroppen . Mina axlar är jätte stela , så ja det behövs absolut . Blir spännande att se om jag efter några veckor kanske skriver här men just, jag var ju stel i axlarna , men det är jag inte nu ..... så som ni förstår , och jag kan fatta att det inte är den mest spännande läsningen ,så är det till stor del för att jag ska ha lite koll på hur det går för mig .Med min träning och min viktminskning . ca 2 kg har jag redan blivit av med :) :) som jag skriver allt det här i bloggen .

Znö verkar mycket bättre i sitt framben , inte sett nån orenhet .

Hoppas , annars bör jag vell kontakta någon vård åt henne .

Nu ska jag njuta av brunchen , sen blir det pälsvård och klor på agendan .

Hade tänkt besökt mina föräldrar och eller nått av barnen , men känner mig lite förkyld, så håller mig hemma .

*

Hittade ett foto på mina fina från i somras .




Inga kommentarer: