tisdag 21 december 2021

Några dagar före Jul

 Jaha ! 

nu börjar det gå mot Julen.

Hade jag inte barnbarn vet jag inte om det skulle vara så mycket med den nu i den här åldern.

Mer än en helg med lugn och ro , och efter tanke.

Och en massa god mat förstårs .

Den ska börjas lagas idag ;)

Samma varje år , jo det är en av traditionerna som jag inte släpper på , prova en gång , men då fick jag ganska snabbt höra ??? men mamma vart är den och det ???

Så nä här är det samma mat varje Jul , och dom som ville ha det äter med glädje , så kul .

I år äter vi vid Sabina , så jag kommer ha en massa Jul mat ända fram till tjugonda knut :)

Nädå jag får bjuda hem barn och barnbarn på mat i mellan dagarna .

Sen är det denna ur tråkiga Pandemi ,SUCK , vet inte om jag får träffa mina föräldrar denna Jul heller ? och min bror med sin familj vet jag inte om det blir någon träff alls. Och vårat lilla barnbarn ? ja vi får njuta av det som är denna Jul också .

Idag !

Är det den där dagen som jag tjatar om hela den mörka tiden , men hörni !!! den tjugoförsta .

Alltså det gör mig så glad att man tagit sig igenom den mörkaste tiden , och nu går det bara mot den ljusare tiden ..sakta men ändock mot ljuset .

Det har varit ett tufft år för mig med min sjukdom .... men utan att orda om det för mycket , så har jag mått bättre ett tag nu , gladare och nöjdare :)

Kanske han gjorde nytta den urdåliga sista läkaren jag träffade , och gav mig en massa arghet inom mig , då brukar mitt jävla i namma ta sig fram .

Får vell klara mig själv som vanligt .

Någon större eller bra hjälp från vården ??? nä det vete tusan .

Jo min samtals kvinna är toppen.

Men annars ger jag inte mycket för vården jag fått , när det gäller min sjukdom .

SUCK 

*

Igår fick jag min tredje dos av covid vaccinet.

Plus en spruta för årsinfluensan.

Så nu satan ska jag vell klara mig ...eller ?

Förra gången fick jag lite ont i armen efter första sprutan , men den här gången fick jag riktigt ont , vaknade i natt hade satans ont i armen plus värkte ända ner i fingrarna ...

Bättre nu tog Ibumein hjälpte tydligen .

*

Igår var vi jag och min man ut och handla det sista inför matlagning och jul.

Drog runt på han i fyra timmar ;) inte hans grej men så han skötte sig bra :) han tillochmed verkade intresserad av vissa saker jag gjorde haha 

Men så enkelt att göra sin fru på bra humör .

Han är så smart min man !!!

Sen hade han en glad fru resten av dagen :)

*

Idag smög jag stelt runt i skogen igen . lika igår, ett tunt lager snö har lagt sig och mörkat alla isfläckar 

:( så nu får man smyga runt bland snår och stubbar som en stel figur , och samtidigt balansera två 50 kg klumpar i koppel som ska överallt åt olika håll helst.

Znö släpper jag , men hon ska ändock gå mesta tiden och buffa på mina ben , vilket inte hjälper balansen så väldans ...

Pennie ja hon går det tyvärr inte att släppa :( hon bara drar iväg ...så otroligt jobbigt .

Så har jag inte tränings värk sen träningen i går , för jo det har jag , så får jag det också utav denna stela promenad.

Idag 

Körde jag rörlighet med Sofia , blev tusan att kännas bättre ...

Höll mig till min LS app i går också , sen äter jag inte det bästa just nu , det får jag ta tag i bättre efter nyår, svårt att äta helt rätt under julhelgen.

Men huvudsaken att jag registrerar allt nu .

Har redan sen i söndags gått ner 800 g ;) de ni haha

Det är åtminstonde på rätt väg .

*


Alltså !
Oj vad hon har det skönt .
Så fort husse flyttar sig , så stjäl hon hans plats .
Och har det sååå skönt i hans energier .
Lika gör hon i Kims äldsta sonens säng , och ligger lika där , så han har ingen lust att putta ner henne .
:)
Vi får säga åt han att han måste , så han kan lägga sig .
Han har ett stort hjärta 
:)
*
Nä nu ska jag laga mat !
nått jag inte gillar , inte min tycka om grej.
*
Ha en fin dag !






Inga kommentarer: