måndag 20 december 2021

Tjuvstart

 Ja jag har försökt att ladda mig till det nya året, när det gäller träning av mig och mitt dåliga ätandes .

Men när vågen börjar gå över 80 kg då tänker jag PANIK , nu måste jag ta tag i mig själv NU.

När jag inte knappt orkar lyfta upp mig själv från huk ..utan att få kämpa mig upp , jamen det går jag inte med på NIX.

Och när jag känner att jag knappt orkar hålla mina 50 kg klumpar på promenaden när dom hittar nått intressant att fara efter , nä nu måste jag ta tag i mitt liv.

Så igår började jag , nu ska allt jag stoppar in i min mun registreras i appen  LifeSum som jag använder (den funkar bra) ,även fast jag troligt kommer att äta över Jul så ska det in i appen.

Den 19 september insjuknade jag i Covid , sen dess har jag inte lyckats kommit tillbaka till mitt bra ätandes och träning.

Och jag har ökat stadigt i vikt , så sanning inga kläder snart passar , vägrar köpa nya , så om det är riktigt kallt lånar jag Jörgens termobyxor ,en ANINGEN för långa , så jag kliver på byxsluten hela tiden , men skön rörlighet i dom :)

För tusan att jag ska i mina egna inom snart .

Så igår var det den första dagen som jag höll mig inom min gräns i appen LS :) :) kände mig glad och nöjd på riktigt över det :)

Vart hemma några dagar för i förra veckan fick jag en släng av influensa eller nått ??? feber och trött och slut , men inte direkt snorig ...lite hostig , men dålig ork .

Tog pliktroget en covid test men var negativt , ja vore tusan om jag nu efter två vaccinationer plus fullt utvecklad covid skulle få det igen ....men ok vem vet ?

Men fort gick det över tack och lov.

Så igår vaknade jag med riktigt bra mående :) JIPPI !!!

Kanske mitt immun försvar börjat jobbat bra nu :)

Idag ska jag in och ta både års influensa vaccinet plus tredje dosen , för nä jag vill verkligen inte bli sjuk igen . Det drar med sig så mycket annat ,även på vissa som bara haft lite covid.

Super tappar lusten att leva , ingen ork till nått , virrig i huvudet på gränsen till utbrändhets symtomer .

Så NEJ ! jag vill inte bli sjuk igen .

Och ekonomiskt ska vi inte tala om .

Så jag gör allt för att slippa , och NEJ jag gillar inte en massa kemiska preparat i min kropp absolut inte , men av flera onda ting , så jo jag tar all vaccin dom kan erbjuda mig .

Idag !

Har jag tränat JAPP fick min kropp att vilja ta sig igenom ett program med Sofia , eller nog fick jag tvinga den en hel del jodå.

Men inte är jag lika stark som förut nej , men det lär jag inte bli om jag inte tar tag i det heller .

Så nu är jag på G 

Dom försöken jag gjort ett efter Coviden gjorde bara att jag fick super ont i mina muskler efteråt , jo jag fattar klart man får träningsvärk självklart , och jo jag vet hur det känns , och visst var det en del så , MEN det verkligen gjorde super ont ???? i måånga dagar .

Läste om Hypertyreos och tyvärr kan det blir värre för musklerna då , och kom också på att kanske Magnesium var lite låg i min kropp ???? så jag tog magnesium , och smärtan blev faktiskt mindre , så nu tar jag extra magnesium , får se hur det blev denna gången .

Så kämpa på! 

*

Igår samlade jag ihop ett gäng vid min dotter Sabina , hon har en sån stor och bra gård .

Ett gäng hundfolk , många i min tränings grupp var upptagna , men ett helt gäng Perros dök upp genom min Sabinas omsorg. Och några eldsjälar från min grupp kom .

Så kul !

Jag körde Lydnad efter skyltar .

Så himmlans bra , rally lydnads skyltar , som man bara kan följa ,står ganska exakt hur man ska göra själva övningen , och riktigt enkla . Inga Rally Lydnads regler NIX utan bara hjälp att träna själv .

Tycker dom är toppen 

Och skyltar och ställningarna som jag fått av Magnus och Pernilla för massa år sedan sååååå himmlans tacksam för dom .

Jag startade Pennie och Znö gånger två innan alla kom , både för Pennies skulle som inte är allt för bekväm som sagt med andra hundar , och Znö som stressar upp sig över människor 

Pennie flängde runt en aningen första vändan , men andra vändan var hon i kontakt med mig , och gjorde alla övningarna så bra :) ;) älskar att se hennes kontakt sökande JIPPI 

Znö kunde jag ha lös , och hon gör verkligen så gott hon kan jämt .

Så hade jag kokt lever ,vilket var ett tag sedan som dom fick , då är belöningen ok också :)

Härlig känsla när det går bra .

Sen hade jag lagt en doft gömma , den fick dom ta när alla nästan åkt hem , Pennie gick in och sniffade runt och tog den nästan direkt , och VISADE mig vart den var bestämt !!!! belöningen var tydligen ok :)

Och hennes mående verkar otroligt bra just nu :) 

Så många bäckar små gör tydligen så allt funkar som det ska .

Znö var riktigt snabb , luktade på det ena stället i taget och bara här är det , när hon hittade :)

Underbara !

Hundar  när allt blir rätt 

Och jag var på mitt bästa humör också ...har nog stor betydelse det med 

:)

Så nu är jag /vi på gång 

Så blir det fler mildare dagar så blir det mer träning .

Har lite ideer om bra Lydnads träning .........som jag ska utveckla , och Startklass ska jag försöka få in .

Nu ska jag handla ingredienser till all julmats lagning 

ha en toppen dag ni alla där ute .

*

Drottningen Äster 

Fick vara med i Bloggen idag 




Inga kommentarer: