tisdag 4 maj 2021

Låg

 Ok nu har jag haft svårt med mig själv i några dagar igen .

jag pendlar verkligen mellan låg och mycket låg , tänkte ? hur ska jag klara mig igenom två till nätter ??? efter att varit ledig två hela dagar av 8 dagar och på det skulle jag göra två till ...kändes som det absolut högsta berget någonsin . Men ! tänkte jag , tusan om jag har råd att vara hemma , och mitt ,man ska jobba samvetet gnagde nästan hål i mitt huvud .

Men !

Sen tänkte jag , här i Sverige har man den här möjligheten att att kunna sjukskriva sig när man inte mår bra , så vad ??? varför skulle jag inte använda det . För antingen tvingar jag med mig min kropp, släpandes som en sladdrig gele klump ,till jobbet och mår psykiskt dåligt hela tiden , alltså verkligen våndas bara för att min kropp skriker nej nej ....eller annars sjukskriver jag mig och låter mitt mående få plana ut i lugn och ro , och klarar av att jobba nästa vecka och nästa osv. Om jag inte bromsar ibland kommer jag falla igen , det vet jag är sanningen .

Så med dåligt samvete , för man ska ju jobba , japp det ska man ...så försöker jag läka mig själv .

Börjar dagen med att släääpa mig ur sängen , och ut med två glada damer skuttandes i hallen , nu ska vi ut matte !!!! visst ska vi , nu ska vi ut .....ja , alltså tur man har dom , inte skulle jag ta mitt jobbiga jag ut på en timmes promenad i skogen om jag inte hade dom .....så bara att klä sig och ut , kändes super tungt typ halva vägen , men sen börjar det släppa och jag känner att det finns liv , att luta pannan mot ett trä , ger massa energi .

Sen hem , när jag våndas färdigt med ett beslut att ringa min chef , hon är bra min chef om hon förstår det vet jag inte , men hon bemöter mig bra , inge krångel ... skönt .

Efter det så kunde jag ta mig igenom ett Sofia Åhman tränings program .

Idag tränade vi med vikter , biceps och triceps och axlar och lite mage , dom som tror att det är bara enkla övningar skulle prova hennes program .Jag är mer än nöjd ;)

Där efter mina 20 minuter , så fick jag mer välmående .

Så idag blir det till att umgås med mina pälsklädda vänner dom är så bra .

Känner att jag trots behov att få prata med någon , inte ska vara allt för mycket bland två benta. Konflikter är jag dålig på nu , jag gör små super stora , precis så som min jobbarkompis sa , att det är nog inte jag som drar mig till konstiga konflikter utan det är jag som inte klarar konflikter för jag gör dom större än vad dom är . Så igentligen skulle jag vara hemma jämnt . Men en dag i taget .

Nu fick jag en liten frist.

*

Setat och letat foton på mina ängla hundar , ska göra en foto vägg med dom . Man ser där att oj vad bättre man blivit på att ta kort .... 


Fina Tai 
Vilket underbart temprament hon hade , precis så där man vill att en Lb ska ha , så otroligt cool . Inte speciellt rastypiskt eller vacker i kroppen , men så underbar .


Tania
Men så speciell , hade hon varit människa så hade hon fått typ diagnosen Autism.
Men så jag älskade henne .


Tai


Tania


Chinny
En av mina första hundar , sån härlig tränar hund 


Holly
Min mans hund när vi träffades


Tai


Min första Lb tik Flisan 
Oj vilken hund
Kunde jag ha klonat henne 


Tai

Kommer mer om dom alla , ska skriva berättelser om dom på deras sidor framöver .
*

Katten Zingo 
Halvsiames alltså vilken katt 



Johanna 
Kommer historier om katterna också på min sida 

*


Min man 
Han skulle jag kunna skriva så många historier om , han den bästa i mitt liv , han är en fantastisk människa , han har gett mig ett sånt bra liv , vad vore jag utan han .
*
Hemma blind
Ja ni som läser min blogg kommer nog ihåg våran uppvakning igår när larmet gick , jag gick sen halva dagen och återkom i tanken hur man skulle lösa det där katt problemet ???
Sen kom min dotter hit och lämnade Hedwig , då sa hon ja du kan vell dra för soffan som står bredvid ???? men alltså den iden haha hade jag inte sett , så i natt stod den lilla men ändock tunga soffan för dörren , och Äster fick gå bet ...med att öppna dörren .
*
Min son med sambo var förbi , å vad jag älskar er alla !!!! idag ska dom åka och försöka vända på den lilla fröken som sitter i hennes mage , lika envis som sin far , han satt i magen ända tills han skulle ut . Han ville inte bli vänd trots några försök att vända han . Han snurrade tillbaka igen .
Får se hur det går för dom idag .
Längtar tills vi får träffa henne den lilla .
*
Nu ska jag sätta mig på golvet och kamma ur så mycke päls som det bara går på mina damer , oj vad dom släpper päls denna vår ????
Man ser ut som en halv hund mest hela tiden med allt hund hår man bär omkring på sig .
Jag som skrytit om att dom släpper så lite med Barf utfodring , men nu så här  i eftertanke så kan det bero på att jag inte gett dom pälskraft på ett tag ????
Så ska skaffa in det igen får se .
*
Ha en fin dag !
Själv ska jag läka mig själv 
*













Inga kommentarer: