söndag 9 maj 2021

Hur var det nu igen ???

 Man skulle inte ?????


Så jag skulle nog helt enkelt varit hemma idag ...
*
Regnet som skulle komma typ efm , kom på att det skulle blöta ner oss en aningen före i allafall .
Och jo vi är hundmänniskor och tål faktiskt lite dåligt väder , absolut , men är det nått som är trist så är det att bli blöt .
Men !
Det kom inte allt för mycket :)
Och gav sig efter en stund.

Mina damer , var super sega , som om dom aldrig hade sökt eucalyptus i hela sitt liv .
Men ja , jag kan vell inte skylla allt på dom , nä vet , eftersom deras matte inte var på humör så rasade det vell över på dom .
Znö som alltid är sugen på godis , och letar gärna upp doften åt sin matte , bara hon för lite godis .
Men ? 
Idag såg det ut som om hon inte hade en aningen om vad hon höll på med .
Så kan det ju vara ibland , men inte med henne ???? så då funderar jag över om hon har ont ? så nu fick hon en smärt tablett när hon kom hem , får se om det blir någon förändring i beteendet .
Pennie 
Var inte heller på humör , hon var lite sådär som bara hon kan vara , ok doft , hittad , men struntar i att visa för mig , eller liksom bara snuddar vid den och går förbi .
Hm ?
Har jag två damer som inte mår så bra ??? kanske går med lite smärtor så dom inte riktigt kan koncentrera sig ??? 
Vet ej .
Eller om dom bara tycker det är trist .
Sen har dom fått in nått beteende , att man ska pinka inom sök området , riktigt tråkigt .
Skulle aldrig kunna tävla med dom nu , diskad direkt .
Ok 
Får skylla på deras mindre entusiastiska matte ...och hoppas på mer fart nästa gång .
Att !
Försöka vara lek ledare är inte lätt , nä det vet jag ju sedan tidigare .
Därför en mindre grupp den här gången .
Jag är ju tyvärr inte någon utbildad instruktör , och då duger inte riktigt det jag säger ,trots att jag garderat mig med en massa inf från människor som kan .För att jag ska kunna hjälpa på rätt sätt .
Men !!!
Det går inte hem .
Så det är då jag börjar ledsna ur .
Jag gör det här gratis , lägger en del tid på att kunna hjälpa på rätt sätt , så när man då blir bemött på sämre sätt ,tycker jag inte att det är speciellt trevligt att hålla på .
!
Vill att det ska bli rätt för hundarna.
Gått flera kurser med mina damer i just NW , och har tur att jag har en NW instruktör bla som uppfödare på den ena damen .
Känns som om jag har riktigt bra "kött på benen " för att sätta igång människor som vill ha det här som en aktivering , MEN , vill man typ tävla eller bli super duktigt i just NW då får man gå en kurs . och jag kan tro att det finns lite olika sätt att träna på som det finns instruktörer.
Så nu när alla snart är igång satta  ,på doften i min grupp , så hoppas jag på en lugnare träning i framtiden . 
Eftersom några är inne i att få igång NW , så kör vi en sån gång till ,men sen kommer jag varva olika aktiveringar .
Inga kort blev det , ville inte ta ut min kamera , när det regnar , haft otur förut och fått in vatten i kameran , så den slutade fungera .
Nu ska jag bara vila och slappa resten av dagen .
*
Och kanske jag skulle ha väntat tills i morgon innan jag skrev detta ??? man ska ju inget säga när man inte mår bra ....men om jag inte får ur mig allt jag nu känner , mår jag dåligt , så jo det är min Blogg !!

Kram ! Kram ! 
*




Inga kommentarer: