måndag 16 september 2013

Dagen efter en händelsefull helg :)

Nu är mitt lilla Barnbarn döpt.
Nu har hon fått sitt namn .
Line Siw Anita Kullman 
Den lilla somnade alldelens före själva cermonin - hängde sovandes på pappa Jonas arm och vaknade till lite under själva vatten "ösandes" - då tittade hon upp och gäspade stort ;) :) 
Så det där dopet gick henne lugnt förbi .
Ett 50 tal personer var närvarande :)
Och vad jag kunde se så såg dom flesta nöjda ut över dagen ;)
En massa fina presenter fick hon den lilla .
Så om man bortser från ett bilhaveri ;) och någon som trodde det hela började klockan 15 ;) så var dagen allt riktigt fullkomlig .
Massa kort knäppte jag med Sabinas & Jonas kamera - kommer nog inom kort eller nått ;)
Och fler med mig tog kort så det blir nog något som blev bra .

Kyrkan i Hörken 
Den känns så rätt - en riktig Kyrka ;)

***

HästbergsKlack.

En promenad med trevligt sällskap blev det på söndagen .
Lite mulet var det och själva utsikten kom inte till sin rätt.
Men perfekt väder för hundarna att röra sig i.
Vi tog oss också ned till Gammelgårdssjön med lite vägledning från min far - som tillbringade en hel del tid i dom här trakterna när han var liten .
Min Gammelmormor Ida  & Gammelmorfar Emil bodde här uppe .
Och ja jag kände i bröstet hur glädjande det var ...att vi besökte denna plats.
Det kändes lite som att komma hem .
Min Gammelmorfar Emil var fotograf ;) så den viljan att fotta ligger i generna :)
Vi var där en del nä r vi var små jag och mina syskon .
Åkte pulka i backarna på åkrarna bakom deras hus - man tyckte då att det var sååå stort och sååå högt :)
Bilden är lite annorlunda nu - men nog skulle det gå att få rejäl fart ner för backarna i dag med .
Har en massa minnen från den tiden :) ett minne av Emil - han plockade Körsbär till oss barn när vi skulle åka hem i en sån där papperspåse som vi kunde smaska på efter vägen .
Och stenen den stora efter grusvägen dit - fanns kvar :) en stoooor sten som lutar sig mot ett träd i en sluttning - min far sa oj tänk om trädet går sönder !!!! jag var lika spänd varenda gång att den där stenen skulle komma rullandes på oss !!!!
Men 
Som sagt den ligger kvar än :)
Ett härligt ställe - tillbaks till sina rötter .......


Vi hade nog sällskap runt i kring av Björn.
Fanns avföring lite här och där .
Tyra 
Som aldrig rullar sig i nått annars hon tyckte att Björn bajs det ska man rulla sig i ???
Kamoflering ??? hon vädrade mycke runt omkring ....
Som tur va så kom han inte fram och hälsade .

Jo nog var det Björn bajs allt ...

:)
***

Nu ska jag ta itu med två veckors arbete !!!!!
På en vecka ???
***


Inga kommentarer: