fredag 13 september 2013

Jaha En Vecka Snart

Nu har det verkligen snart gått en vecka.
Jo
Och inte har jag hunnit eller ens börjat med allt det där jag skulle göra nu när jag var ledig två veckor .
Men vad tusan !!!!!!
Ja jag vet att jag tjatar om detta ...men ?
Vad är det frågan om ? är det åldern ;) eller 
Vad gör jag då med mina dagar då ? ja en dag räknade jag ihop min gå tid :) jag hade gått 5 - 6 timmar 
Haha
Ok det var en extra gå dag ....Min dotter och jag hade lust att gå - det var så vackert ute .
Och perfekt väder för både oss och hundarna .
Så det blev lite ute tid .
Så en sån dag bara hinner man inte mer än sen bara laga mat och städa det värsta -så är det ju .
Sen är det nu inte jag som ordnar dopet för Line :)
Men jag är lite med där på hörnet - och tittar på min lugna dotter - som verkligen inte stressar upp sig i onödan - det har hon inte ärvt från mig ........
Men ? igår började jag känna - men oj är allt klart nu ? 
Så då skulle jag världens bästa bakare haha göra en insats .
Ja jag vet att detta verkligen inte är min starka sida ..
Men nått och ibland kan jag ju lyckas - här i huset är det min kära sambo som är bakaren - men han jobbar ju och jag tänkte att jag skulle avlasta hans uppgift och baka ...
Så jag drog igång här med stort mod - och en vän i örat ;) som gav mig lite tips här och där .
Så två stycken Morots kakor fick jag allt ihop - med stor stolthet ...
Och i samma veva så gjorde jag en Potatis Sallad eftersom  jag hade en massa kokt potatis över .
Och frågade min vän i örat (Inger) vad jag skulle göra med den ? Alltså här är det ju inte svårt - för allt går ju i mina fyrbenta vänner utan problem - men nu tänkte jag mer på någon slags föda till oss två benta.
Potatis Sallad - se det har jag aldrig gjort själv :)
Men med lite vägledning - så blev det helt ok .
Jag kan !
Men !
Den där mjuka kakan i ugn hm .
Tusan jag följde ju receptet så noga .
Men ?????? kakan var sååååå platt när den kom ut ...
Helt otroligt - hm - det är ju sånt som gör att jag inte vill baka - ja så är det hm .
Alldelens platt ...men det går nog sa min snälla sambo - nä den skulle jag verkligen inte vilja bjuda på - alltså den gick ju att äta - men hur har det låtit då rå haha ok ja det var ju hon som hade gjort den jaja....
Haha
Nä bara att inse jag kan inte .
Var det Bakpulvret tro ?
Och saken blir inte bättre när man har en ugn som inte funkar som den ska - nä inte för en sån här amatör int.
Men 
Faktiskt kliar det lite i mina fingrar om att kanske göra ett nytt försök idag ??????
alltså det är ju bara ingredienserna som går till spillo - ingen annan skada skedd ju ....
Hm kanske man ska ge sig på det igen :)
Igår fick jag säga ifrån mig Lydnads träningen - ja jag hade verkligen inte tid .
Mitt i mitt bakandes .
Men i onsdags var jag till stan - oj vad folk det var :) :) så kul - tror vi var 16 stycken - toppen .
Inatt vaknade jag av ett urdrygt ljud - datorn - och något ljud som lät som om någon slog på något för glatta livet längre bort i byn ?
Hm 
Men tycker jag nu hör det igen ? 
Är det någon som gräver för bergsvärme eller nått - men man gör vell inte det mitt inatten .
Hm 
såååå jag har sovit tvär dåligt - och har massor att göra .
Så nu släpper jag tangnenterna .
Nu ska jag ut några timmar med hund.
*
Kort kommer säkert efter helgens bravader :)
Lördagen Dop
Och 
Söndagen Promenad till Utkikspunkten i Hästbergsklack 
Tillbaks till mina rötter :) :)
Och !!!!
Idag är det ju Fredagen den 13 - hujeda mig .
Håll i er !
***


Inga kommentarer: