söndag 20 oktober 2013

Sista Leonberger Träffen för 2013

Sista träffen för i År
Blev i Smedjebacken ;)
En mycket vacker plats att promenera på.
Antagligen kommer vi att komma dit igen ;)
Många blev vi trots flera som inte kunde av olika anledningar .
24 människor & 20 hundar .
Super kul att det är så många som dyker upp
En hel del kort blev det .
Leonberger Träffen Smedjebacken

Den minsta i gänget .
Line
Hon var mycke uppjagad över vad hundarna hade för sig i inhängnaden ??? ;)
Oj vad hon ville vara med och springa hon också .
Underbart minspel .




**
Här kommer en massa kort tagna från helgen före träffen .
Då jag och Yvonne gick vändan för att jag ville se hur det såg ut .
och 
Vi hade sån tur med vädret då också ;)
Det var en sån där dag som man fick härliga känslor i hela kroppen .
Det är så man blir super religiös .
Världen vi lever i är sååå underbart vacker .
Och 
Den här hösten har tagit priset .
Det är så man längtar till nästa års färgprakt - och hoppas verkligen hoppas att den ska bli lika vacker som den som varit .



Runt den här Ån gick vi :)








































***
Älgben .
Iår var jag inte säker på om jag skulle få några ben levererade ???
Så jag tog mod till mig och frågade en granne som är jägare .
Igentligen var det inte själva modet att prata med en jägare - nä - utan min dubbel känsla inför jakt .
Alltså igentligen vill jag inte ha nått med skjutning av djur att göra alls om jag slipper .
Och 
Mina känslor när jag släpar den tunga påsen genom mitt hus och ut på baksidan - ja den är kryptisk.
Alltså - jag sörjer dom där Älgarna som inte får springa nå mera ....dom som var tvungna att dö för att lämna plats åt oss människor .....
Men 
Jag tycker att en jägare med rätt inställning - med stor vördnad inför liv och natur - som gör det här arbetet på rätt sätt :) ja dom kan jag respektera.
Som Vissa Indian kulter som tackar moder jord med en cermoni efter god jakt .
Alltså - ok det  verkar som om vi är tvungna att ha det här beteendet som det just nu ser ut i världen .
Men !
Var så snäll och gör det på ett bra sätt .
Med stor vördnad.
Men 
Jag skulle aldrig klara det själv.
Om inte jag eller någon i min närhet var hotade - eller om något djur led och det hängde på mig att göra nått åt det - och jag bara hade ett gevär i handen .......ja då ? skulle jag göra det .
Skjuta nått levande.
Jag har just nu också mycke delad mening över Rovdjuren i våran natur .
?????
Jag vill inte igentligen dela "min" skog med dom .
Eller ?
Rättare sagt - jag vill bara dela med vettiga Rovdjur.
Alltså sånna där som folk pratar om - som när dom hör - ser eller känner lukten av en människa håller sig undan ....så jag kan lugnt respekt fullt bara passera .
?
Men ?
Är det skrönor då om alla dom där Rovdjuren som kommer oss så nära .
En man här i berget fann en björn unge liggandes vid hans bil - och då ska ni veta att den björn ungen måste ha varit född i våras någon gång ???? så ? vart tog rädslan för oss människor vägen ???
och då kan man ju vara ganska så säker på att hans mor var i närheten .
Men ?
Varför söker sig en Björn till en bil som luktar både människa och hund.
?
Känns inte som om dom håller sig undan oss va ?
Så just nu vill jag inte vara i skogen - nä - jag hoppas dom går i ide på rätt sätt åtminstonde.
Kanske dom kommer hem till mig nu - för här måste det lukta mat långväg .
och kanske mina Älgkamoflerade hundar inte ska vara i skogen just nu .....
Nä så är det allt .
Tur att Skatorna hjälper till och äter .
:)
Mina hundar är super nöjda idag .
Ja visst är dom det - med alla sina älgben på baksidan .
men 
Hm mycke gosning blir det inte på ett tag det kan jag lova - för tusan vad illa det luktar - av fuktiga hundar som är fulla i grejs från benen och blod hm helt enkelt äckligt -vad gör man inte för sin hundars lycka.
Massa delade tankar över detta som synes ...... :)
och 
Sen har man i bakhuvudet om dom klarar sig från att bli dåliga ???
En avkomma efter Tara - Chione som bor i Norge - blev jätte dålig - och inlagd på Djursjukhus.
När hon hade tuggat Älgben .
Men hon är bra nu vad jag förstått.
Så en del uppmärksamhet ska man nog ha .
Men !!!
Varför tusan tar hon hem ben då den där konstiga Rose-Marie människan .
Med så mycke tankar om några älgben haha
men ja 
Tänderna mår så bra :) :)
Tandstenen den ryker .....och dom är super aktiverade och så super nöjda .
Så ja ok ...så är det :)
Nog om det .

*

Inga kommentarer: