onsdag 1 maj 2013

Kanske man blivit Gammal

Ja så är det nog - det lutar lite åt det hållet - antar jag :)
Jag hade allt tänkt kolla in ett fyrverkeri som tydligen ska vara sååå fint i .
och en sväng till en liten brasa i Halvars.
Men min ork tog slut - där i soffhörnet redan klockan fyra på dagen ?
Det var barn och barnbarn som kom och gick :) :)
Sen slocknade jag som sagt en stund i soffhörnet .
Lite köp mat och en riktigt mysfilm .
Ja det var våran Valborg .
Det närmaste jag kom ett firande var smällarna som jag hörde på avstånd.
Sånt är livet .
:)
Idag är det ju 1 maj .
Önskade att man öppnade dörren en sån här morgon och det var varm åtminstonde ljummen luft som kom emot en - men nja - här är det 0 grader.
Visserligen ser det ut att bli en kanon vacker dag :)
Kanske kan bli en toppen dag - med lite promenader gånger flera - bla är det Hundpromenad på stan idag klockan 17.00 häng gärna med .
Och sen ska jag ge mig på några mycket lortiga fönster .
Det  var den där städningen som tog slut på min ork igår .
:)
Borde kanske ta undan min spark som står på framsidan :) undrar om inte någon av mina grannar och andra förbipasserande tycker att men ??? nu borde det vell vara dax att ta bort den .
Och ljusslingan - i bågen av granris - ja kanske den också borde tas bort .
Ja ja 
Jag kommer dit så småning om - antar jag .
Men fort känns det inte som det går denna våren - nu har det ju inte direkt varit vårväder på det viset än - lite värme skulle liksom underlätta känslan och orken antar jag - hoppas jag !!!
Jag har blivit lat !!!!!
Eller :)
Torkade golvet här om dagen .
I hallen mötte jag en ganska stor hård Spindel - jag är inte överförtjust i Spindlar - men det är djur det med - en levande varelse - iallafall så lät jag den vara - liksom torkade runt den - och tänkte den ger sig vell av .
Tania låg brevid - hon spanade in denna här Spindeln - helt plötsligt och riktigt snabbt så bara tog hon den !!!! och mumsade i sig den ?
Men ?
Hm ?
Så kändes det .
Tania såg mycke nöjd ut - men någon direkt smak kan det vell int vara på en spindel ?
Hm 
Tai 
Och jag var på våran morgon promenad på byn i går morse.
När jag gick Örabergsvägen backen upp mot berget där jag bor - så började jag att tänka undrar om jag ska gå förbi och säga hej till min dotter och dottersdotter.
Men när jag kom närmare min väg hem - tänkte jag nä jag har sååå mycke annat att göra .
Så jag vek av hemåt - då tvär stannade Tai - och bara tittade på mig - så där kan hon göra  ibland om hon kommer på att nä dit ska jag int gå - men jag brukar alltid dra med henne och säga jo hit ska vi.
Men nu ! tänkte jag - nä men jag låter henne gå dit hon vill ? så får vi se vart jag hamnar :)
Hon vände direkt - och travade på hem till min dotter - den vägen hittade hon - ja absolut .
Hon är hel tokig i den lilla Line - fick hon skulle hon göra så där som hon gör med allt annat levande - liksom butta kring på henne medans hon luktar igenom  - men som sagt det får hon ju inte :)
Lite lagomt är bra .
Men den här gången var det även  Katten Gustav som var intressant :)
Han smög runt och kikade på henne - så det hela blev vell mer spännande - hon knappt andades när han kom närmare :) 
det gjorde hela hennes dag :)
Så huset på Utmålsvägen är högvaluta just nu :)
:)


En valp från Villmobackens sista kull.
Kände att den passade idag - den liksom kikar ut :)
:)
**
Som någon kanske har upptäckt så har jag "börjat" lite med en fotosida .
Men som sagt den är under uppbyggnad.
***


Inga kommentarer: