torsdag 16 maj 2013

Mina Dagar är så fulla att dom snart sprängs :)

Ja så är det allt .
Även fast vissa i min omgivning tycker att - Gud vad hon tjatar - som om hon  har nått mer än vad någon annan har - jo så är det nog - men mina dagar är för trånga eller vad jag ska kalla det för .
Det får inte plats allt som jag försöker stoppa i dom .
När jag upptäckte att jag faktiskt tagit sista trosorna ur lådan ??? och ingen har tvättat några nya ?
Men vad hände med den där personen som brukar vara hemma och tvätta och sköta allt ? :)
Har någon avskedat henne - eller drog hon bara .
Får verkligen försöka återanställa henne - för hon skötte sig någelunda bra faktiskt .
Men
Inget sagt att det är en massa elände jag håller på med nädå - jag gör en massa som jag gillar också - och umgås med en massa trevliga människor jo men så är det allt .
Sista träningen här i byn .
Så blev jag nästan lyrisk !!!!
Över min Tilda .
Alltså hallå int är hon någon Schäfer eller Border Collie - näpp absolut inte - hon är en mycket duktig villiga Leonberger tik - och tid har det tagit - och vi är inte perfekta Haha
Hon är 5 år och vi har tränat hon och jag i flera omgångar - nu på sista tiden har det blivit som mest i dag i veckan - men då ska det vetas att hon vägrade verkligen  att ta nån sån där äcklig apport i munnen .
Men nu !!!!! tar hon den och håller den ......
Nötning och nötning .
det funkar .
Och har det inte funnits godis så har hon nog struntat i denna träningen - och mest virrat runt .
Jo men så är det allt .
Men nu gör hon alla momenten :) såååååå nu ska det finslipas både matte och hund .
Så nu behöver jag hjälp från någon som kan mer än vad jag kan.
Så nu ska vi börja springa på klubben i Ställdalen .
:)
Och Min Tyra !!!!
Ja men - som vanligt ! har jag svårt att bara släppa ett problem - bara så där - man ska lösa problem - jo så är jag nog som människa - men ok jag kan ge upp också uja - men !
Efter att varit på utställnings träning i Borlänge .
Så känns det ändå som om jag inte ska kasta in handduken än .
Nä absolut inte tyckte hon som höll i det .
Verkar som om jag måste vara mer bestämd i mitt beslut - så Tyra känner att men nu har matte bestämt att jag står här -så då gör jag det då .
Och då funkar det .
Kommer det en tveksam domare - smygandes fram - eller någon annan tveksam person - men då backar hon på en gång - men om domaren bara gör det den ska - ja då accepterar hon behandlingen med svansen under magen litt jo - men hon fixar det .
Såååå jag ska inte ge upp än :) :)
Två små utställningar har jag anmält henne till .
Och någon utställnings träning blir det .
Sen får vi se .
Men som sagt jag har inte riktigt gett upp än .
:)
Vi ska nog fixa det här hon och  jag .
På stan - på promenaderna är hon lite spänd - men busar man lite med henne så släpper det ....
Ja vi får se vad som händer .
Sen är hon också ett ämne för Lydnad :) hon är mycket duktig :)
Nu ska jag sätta fart på dagen .
Mycke på G innan det blir kväll :)
*
Här kommer det några bilder från senaste stads promenaden.

Promenad På Stan
*
KOM IHÅG !
Leonberger träffen Den 8 juni i Hedby .
***


Inga kommentarer: