fredag 2 december 2022

Ryggen

Igår .
Motionerade jag hundar fm. Som vanligt.
Sen hem började kamma och trimma hundarna.
Pennie och Znö fäller , damerna skulle till Leila för att få massage.Tänkte måste få bort lite löst hår ,så inte allt hamnar i hennes Salong 🙂
Och en massa tovor får dom av snöklutarna. 
Så jag satte igång , tyvärr så har jag just nu bara golvet att sitta på när jag ska fixa dom 
Var klar med Agnes och Pennie halva Znö , då smärtade det till !!!
Rejält ,längst ner till vänster på ryggen.
Försökte ta mig upp ,men funkade inte .....lyckades ställa mig på alla fyra och kravla mig upp med hjälp av en fotpall 
Jaha 
Jörgen fick ta andra sidan på Znö ,och klorna på henne får vänta .
Tog mig med damerna till Leila .
Går skapligt bra när jag står eller går ,men inte när jag ska böja kroppen.
Damerna tyckte det var så skönt med massage 
Tillochmed Znö har börjat erkänna att det är toppen att besöka Leila .
jag fick en liten laser behandling jag också 🙂
Nöjda hundar fick jag med mig hem .
Så 
Idag var jag tvungen att sjuka mig igen ,men så jobbigt , jag blir som sagt fattig av all sjukan ,och jag vill inte göra det krångligt för mina arbetskamrater.
Men 
Måste ta hand om min kropp.
Ska prova en promenad,Jörgen får ta hand om böjningarna .
Sen ska jag prova några rygg övningar ,för just ond rygg.
Får se om det löser sig .
Får köra lite NW träning på efm ,om jag kan böja mig ner och belöna 🤔
Så trist .. nån gång ska det vell vända . Längtar tills jag kan börja på gymmet. Men måste invänta provsvar för att se att min sköldkörtel ligger på rätt nivå.
Då 🙂kan jag börja rädda min kropp.
Har använt 5:2 denna vecka,med Lifesum dom andra dagarna, men nått är knas med min kropp, igår visade vågen att jag gått ner 1.5 kg 🙂 idag är jag upp 1 kg ?!?? Och då fastade jag igår .
Men , sköldkörteln fel kan binda massa vätska....hm
Men bara ta nya tag .
Nu fick jag skriva bort lite .

Vaknat på morgonen ett tag ,med otroligt trassligt hår ?
Nu vet jag varför
Agnes ligger och snuttar på mitt hår på nätterna 😱

Ha en toppen helg ni alla där ute !

Inga kommentarer: