måndag 28 november 2022

på jobbet

Har inte varit här på ca 14 dagar eller mer .....
Pga bla Radiojod behandlingen.
Kunde inte ens komma ihåg koden in ,men mina fingrar kunde den 🙂
Känns som man har lite sämre koll , hoppas jag kan få det att fungera med jobbet nu . Man blir inte direkt rik på att vara tvungen att sjukskriva sig.
Men ? Vad ska man göra .
Tror att många inte förstår hur dåligt man mår med hormoner som krånglar. Hypertyreos är ingen lätt sjukdom . Jag har haft den troligen en stor del av mitt liv . Den har ställt till en hel del för mig 
Mer än vad jag troligen förstår själv .....
Läkaren som gjorde Radiojodbehandlingen på mig ,sa ,i början på nästa år är du en "ny" människa .
Det var så jag nästan blev rädd 😳
Vill jag bli ny ?????
Alltså självklart vill jag bli och må bra ,klart jag vill . Men ? Hur är jag som person när hormonerna lägger sig ,när dom slutar attackera sköldkörteln. Vem blir jag då .
Spännande men något oroande också.
Hur vill jag vara som en "ny" människa. 
Jag vill ha självförtroende, känna mig glad , inte oroa mig för allt möjligt , känna mig pigg frisk , orka träna ,orka göra sånt jag vill  , få känna sig kreativ, orka gå långa promenader.......
Känna mig tillfreds.
Tänk om 🙂



Inga kommentarer: