lördag 3 december 2022

Andra dagen ....

 Ja andra dagen med rygg ont .

Men kanske ? något bättre idag . fortfarande svårt att böja mig , lika vända mig i sängen ,resa mig upp och ner . Nu skulle man haft en hävert ;)

Bra att jag lärt Agnes att gå fint en bit och sedan få belöning , skulle aldrig kunna hålla kroppen i den böjningen som jag hade i början , med godiset framför hennes näsa .

Blir sååå glad när jag ser henne gå med alla tassarna i backen , tittandes på mig vid min sida !!!!

Men Rom byggdes inte på en dag .

För det mesta nu går hon i kopplet utan att super dra rakt framåt , hoppar och skuttar runt på min sida , men helt ok hon är fortfarande en valp ju .Men bara själva dragandet ger sig , och det har det verkligen gjort . Återfall stup i ett ,absolut ,men mycket bättre .

Tränar enkla övningar under promenaden .

Går rätt bra , Agnes blir lite uppjagad , efter träningen , mycket att ta in för en liten tjej,

Idag har jag varit ute och gått , bra medicin för ryggen , förutom när Znö tänkte ta en sväng efter ett Rådjur , har jag då hamnat på backen kan jag säga att jag nog fått krypit ut från skogen sedan . För just att komma ner på golvet/backen och sen upp det är det svåraste .

Men jag höll mig på benen 

Jag har också kört Sofia Åhman , men gjort dom övningarna som man gör på stolen inte på golvet .

Och lite lättare pass ,Rörlighet .

Är verkligen super stel .

Men ! det verkar som om det kanske släpper något .

Så snart är jag på G igen .

*

Pennie 

Verkar vara en piggelina igen , så bra med hjälp från Leila , med laser och massage .

Znö är också riktigt välmående nu , glömde väga henne sist men ser ut som om hon gått ner lite , ja det kan ju vara pälsen jag kammade ur henne här om dagen . Som gör att hon ser lättare ut . Hon är så fin .

*

Dåligt samvete !!! ja det har jag , för att jag inte kunde jobba den här helgen . 

Men mitt förstånd säger att klart jag inte ska jobba när ryggen inte funkar , vad gör jag för nytta på ett jobb där man verkligen använder sin rygg stup i ett . Man behöver en stark kropp . Så jag jobbar på det nu , att kroppen ska hålla på alla sätt . Både fysiskt och psykiskt .

Min lilla hundtränings grupp , har jag pausat . Till nästa år . Då kanske fler är motiverade . Annars får jag vell gå ut med förfrågan om fler vill vara med , om någon i gruppen kanske har tröttnat ? 

Är ju lite kul att träna tillsammans . Är ju därför jag har den här gruppen , för det är kul att träna tillsammans , och att det är mycket nyttigt att ha både folk och andra hundar omkring sig .

Nästa steg i våran träning för mig och  Agnes är , att hålla  i det vi redan tränat in ...all träning är ju färskvara . Och hålla i NW så Agnes håller uppe sin glädje i söken .

Hoppas på ett 2023 med mycket roliga träningar och träffar med hundfolk och deras hundar .

Och att min kropp får bli lite starkare och lättare att hantera .

***








Inga kommentarer: