torsdag 24 november 2022

Tredje dagen efter .....

Idag är det tredje dagen efter Radiojonbehandlingen.
Har kännts ganska ok ....någon dag med en "hormon" upprorisk kropp, men läkaren sa ,om du blir att må dåligt ,ta Tacapzolen. Så det har jag gjort och det har blivit bättre.
Började igår att känna av svidningar i underlivet 😐och även nu när jag vaknade ? Försökt googla på det ,men hittar ingen sådan biverkning 🤔
Men eftersom jag är så dålig på att dricka ???? Kanske det blir kvar för mycket där vid utgången för det Radioaktiva överflödet ? 
Så idag ska jag dricka massor 🙂
Det står också att man ska det eftersom det Radioaktiva kommer ut genom urinet.
Nu har jag bara en natt kvar av min soff belägring 😄 sen får jag sova i min säng igen . Och ! På lördagen får jag pussa och krama min man igen ❤️
Känns konstigt att inte få göra det nu . 
Har problem med musklerna i min rygg ??? Och ibland har det blivit värre med träning ? Läste nu bland biverkningarna osv att det är ganska typiskt vid Hypertyreos. Och att man ska helst hålla sig till promenader,och att det också kan innebära,flåsig hjärtklappning osv 
Att man ska vänta med träning tills man har en ok balans på hormonet. Att musklerna och skelett kan påverkas.
Tänk om jag vetat det när jag tränade två -tre gånger i veckan på gym och höll på att tuppa av efter ansträngning och jag bara skämdes över mig själv och trodde att det var jag som var en "klening" .....var bla på sjukgymnastiken ,och ingen där förstog det heller .
Troligen därför som det funkat bättre under Tacapzol behandlingen när hormon nivån varit bättre . Det har funkat rätt bra med Sofia Åhman träning .
Så nu vet jag inte?????
Hur gör jag nu ,ska jag vänta tills proverna visar ok . Eller ska jag bara träna dom övningarna jag fick senast ,när jag sökte för ryggont , från sjukgymnast???
Eller är inte det bra heller än .
Har nyss ordnat så jag kan börja på mitt gamla gym igen. ...blir för krångligt att ta mig till Sunnansjö och träna genom kommun.
Men det måste jag klart vänta med tills proverna ligger bra igen .
Kanske ska ge det tid och hålla mig till promenader ett tag ,får se ?
Är såååå många val här i livet ,och ingen har alla svaren. 
Beställt en bok om livet efter behandling av Sköldkörteln.Får se om det ger mig några lösningar.
Haft mycket lätt att binda vätska i kroppen, läste nyss att det också kan ha med sköldkörteln att göra ,att man ofta får svullna vrister också,har jag också problem med ,men frågar man fel läkare så ....då hette det att så kan det bli när man blir gammal.
Tänk ? 
Jag har haft det här problemet med sköldkörteln minst sedan jag väntade Sabina ..och ingen hjälp fått  .
Jo tre diagnoser på Bipolär sjukdom ???? Som jag inte vet om jag har ....för det kan vara samma symptom som Hypertyreos.
Såååå kanske jag inte ens har den sjukdomen.????
Ja det vet jag inte än ,så ska vell inte säga det. Såå psykiatrin har kanske haft rätt ,utred Sköldkörteln först sedan kontakt om symtom fortfarande finns .
Spännande.....
Men 😳 kunde haft bättre tillvaro om någon sett detta tidigare.
Ja ja ingen mening att titta bakåt nu går vi framåt 😀
Ärftligt, men hoppar gärna över en generation. Min morfar Olle hade "giftstruma" .....så trist för mina barnbarn,men som läkaren sa bra att veta ,så dom kan få behandling fortare .Sant ! 
Nu är det en rastlös Perro ,fröken Hedwig här .....så ska ta mig ur min just nu sköna sovplats och ut med ett gäng töser ,av olika åldrar 😉

Så här såg det ut i soffan mitt emot när jag vaknade till på morgonen.
❤️

Inga kommentarer: