mÄndag 28 november 2022

Nu fĂ„r vi backa lite 😉

I söndags var vi pÄ en NW trÀnings "tÀvling" . Genom Ludvika Brukshundsklubbens NW mÀnniskor. SÄ fantastiskt bra att det finns nÄgon som vill lÀgga tid pÄ sÄdana hÀr aktiviteter.
Jag var lite tveksam först đŸ€”om det skulle passa Agnes .Men som mĂ€nniskor som jag frĂ„gade sa ,ta det som en trĂ€ning .
Och ja jag gjorde sĂ„ 
Men det var allt för avancerat för Agnes .
HÀr var det stora omrÄden med flera gömmor. Var tydligen 20 gömmor...jÀtte kult sökomrÄde. Men för svÄrt för min Agnes , var kanske dumt sÄhÀr i efter hand att göra det hÀr .
Hon har bara sökt en gömma pÄ varje omrÄde. Hitintills.
Och jag har vetat vart gömmorna vart sÄ jag lÀtt kunnat belönat henne pÄ rÀtt sÀtt.
HÀr mÀrkte jag att hon fÄngade doften ....men förstod inte riktigt vad hon skulle göra sedan . Hon visade mig nÄgra gömmor .men lÀt bli dom andra .
NĂ„tt som hĂ€nt ? 
Jag har nog gÄtt för fort fram .
Tyckte hon var sĂ„ duktig och ivrig 🙂
Hon sökte pĂ„ idag ocksĂ„ ,sĂ„ ivrigt och sĂ„ noga 🙂jĂ€tte kul att se .
NĂ€ nu ska jag backa .....
Ta det frÄn början.

Med godis pÄ gömmorna gÄnger mest hela tiden tills vi kommer tillbaka till det bra igen.

Hon Ă€r ju bara bebis , och vi ska trĂ€na i hennes takt, fram tills vi fĂ„r det och funka och gjort doftprov 🙂
Sen kan vi göra sĂ„dana hĂ€r roliga trĂ€ningar och tĂ€vlingar 
*
Ok idag mÄr jag sÀmre .
Skulle gjort massor nĂ€r jag kom hem , som Advent pynt mm. Men Ă€r sĂ„ trött och himmelens lĂ„g 
Dessa fb...hormoner .SÄ jag hamnade pÄ soffan ,sovandes och halv tittandes pÄ dÄliga filmer .
Hm


Inga kommentarer: