fredag 1 juli 2022

Znö och klåda

Måste börja med att säga ,attans den som ger sig 😁har räknat kalorier sedan nyår ,med Lifesum appen. Jag lyckades gå ner 6 kg ganska "snabbt" , har också tränat Sofia Åhman,på lediga dagar ,vilket blev lite för mycket fick så ont i ryggmusklerna, överansträngda muskler säger sjukgymnasten . Så nu tränar jag typ varannan dag. Och använder mig av 5:2 dieten .men ! Inte gått ner ett gram  . Troligt för jag dom andra dagarna äter för mycket ,finns såååå mycket gott . Så nu räknar jag kalorier dom andra dagarna också ,och jippi nu händer det nått igen , äntligen under 76 kg där jag stampat jätte länge ..... visserligen 75.9 😳😁men inunder 🤗
Så tror jag hittat rätt .
Sen ska tilläggas att jag går så mycket mindre nu 😐
Pennie ska ju bara gå korta turer 
Och min flåsande Znö också korta vändor nu  .....
Och våran dagis hund Hedwig har ju semester. När hon kommer tillbaka får jag samla ihop mig och utmana latmasken och börja gå längre vändor med henne . Ska försöka ta med Agnes där också ,i början får hon vell åka med till viss del i nån ,åk ryggsäck ?? Av nått slag .....
🙂
Znö ?
Hon brukar få klåda varje sommar ,har nog trott och kanske hon haft skabb nån sommar .gett henne Bravecto, och ibland gått över .men vissa somrar har klådan fortsatt ??? Så hon blivit/blir ännu mer stressad än vad hon kan vara .Hon har fått kortison 🤔och det har hjälpt mot klådan . Men "biverkningar" som jätte kissnödig och törstig ,dreglig och fortfarande stressad 
Fått ställt klockan för att kunna släppa ut henne.
Min man sa .....men började det inte efter badet 🤔
Han lägger sig inte i för ofta mitt hundhållande 😁
Men ,nån stans fastnade tanken .
Så nu läser jag om hundar som reagerar efter bad i sjön med klåda . Hon har en rejäl päls med mycket underull ,så nu idag ska jag inhandla schampo mot klåda.och tvätta henne .får blåsa henne sedan trots hennes motvilja mot blåsen ,får se om det blir bättre ? 


Idag ska vi hälsa på våran blivande Agnes ,vi ska välja mellan två röda tikar .....oj det kan bli svårt .var länge sedan jag var tvungen välja hund på detta viset .
Pennie och Znö var dom sista kvar ,så där var inget val 
Många av dom andra sparade jag ur mina egna kullar ....ja det blir en spännande dag.
🙂
Nu ska jag ta en kortis i skogen .
Ha det fint !

Inga kommentarer: