lördag 23 juli 2022

En tur till Agnes och gänget igen ....

Så bra att bo rätt nära , tog med min dotter och liten Majken till Agnes med familj .
Majken tyckte nog att det var bland det bästa hon varit med om , och tyckte nog att deras familj borde utökas med en hund till ;)
Men där får det allt räcka med en liten Hedwig så länge ;)
Ja snart så ska hon hämtas hem våran nya familje medlem :)
Oj på flera sätt , valp ,allt som innebär valp .
Har ju inte haft valp på ca 7 år ,så nog är man ringrostig 😳😁.
Och en sån liten .
Kanske Tervurenen var så liten när hon kom . kommer inte ihåg 
Spännande !
Är mitt ord just nu .
Och allt jag ska lära den lilla Agnes ❤️
Uppföljning kommer 😁
*




Mor Wilma




Nån som berättar hemlisar för Mia 



Lycklig liten Majken 





Oj alla kom när hon tröck på pip djuret , bra det då vet vi att man kan använda det vid inkallning .



Söta Lycka









Go flickorna , framtida kompisar hoppas vi 























*
Min Znö
Alltså en sån svår hund .
Hon har alltid som ni vet ,ni som följer mig , varit väldigt lätt stressad.
Jag har varit tvungen att tänkt om flera gånger när jag ska hantera henne .
Flera saker som hon har med sig får jag inte bort .
Jag är inte kvinna till att träna ur henne ,sånt som hon borde tränas ur .
Så !
Vart är vi idag ?
Jo hennes hink är full .
Hon känns mer stressad än någonsin. Kan ju vara saker som , veterinär besök ,vägningar , duschningar och torr blåsa henne ,allt sånt hon inte gillar . Plus semester och en massa "trevligt folk tycker vi " omkring henne ,både hemma och borta . En matte som gör allt samtidigt , och försvinner och kommer tillbaka 
En massa pill med öronen ,en massa helt enkelt .Som fyller den där "förbaskade" hinken  .
Så!
Jag diskuterade henne med en hundpsykolog och mina hundvänner 
Och bestämde att hon har det bättre hemma ,med våran äldsta son på plats .Han är bra för henne ,han gör inga "obehagliga" saker ,och finns där på sitt rum vid datorn . I veckorna ,pluggandes,och ledig spelar   ..ger henne mat och bara finns där 
Så !
Igår tog vi Pennie med bara på en tripp ner till vackra Hjo 
Konstigt sa hon ,men spännande 
Hon såg ut att gilla att få all uppmärksamhet.
Gick och log 
Men 
Tyvärr måste hon skrika åt andra hundar ibland ,och hundar finns det verkligen i massor i vårat land !
Tänk vilken skillnad sen man var ung.
Då visste man vilka som fanns i närheten ,man visste när dom brukade gå ut , om man ville möta dom eller inte 😁
Nu
Dyker det upp hundar man aldrig sett överallt.
Hemma också
Och ett av dom stora problemen vi har är just " hundmöten" 
Jag föredrar skogen .
Mitt försvar blir att jag gick ner i depression en låååång , omkring just där som mina skulle ha tränas  
Så nu får jag /vi skörda den tiden nu .
Började med skvallring på Pennie ,gick riktigt bra ,vi kom en bra bit .
Men
Mitt liv tog en annan vändning
Så mina damer fick ett sällskaps liv med ,olika saker vi inte tog tag i .tror personligen inte att dom har haft det svårt med det .
Skogen älskar dom ,bad på sommaren ,och NW som aktivering ,alltid nån med dom ,så deras liv är ok 🙂
Men vårat liv någorlunda begränsat .med sådana hundar .och väldigt fel för mig som vill ha dom med och aktivera på flera nivåer.🙂
Så !
Tror dom får fortsätta vara som dom är vana att vara .
Trygghet
Dom vill ha varandra också ,trots sina egenheter .så är vell det också en van trygghet 
Som tur är kommer dom kunna vara hemma i trygghet med min Kim . Eller bilen /husvagnen.
Så får det bli .
Får lägga all energi på våran Agnes .
Att jobba för bättre miljöträning.
😀
Haft hund i över 30 år   .men lär mig nytt hela tiden 
Ok glömde berätta hur det gick för Znö, hon hade mesta delen av dagen legat lungt.men kom på där i mellan,att vad tusan är dom alla ???? sprungit upp och ner från övervåningen och pipigt, buffat på dörrarna, Kim fick visa henne gånger flera att vi inte var ute ,stressad när hon hade hört bilar .
Så gör hon inte när Pennie är hemma.
Så mycket Pennie som hon saknade.
När vi kom hem ,var hon glad ,men ganska sansad, dom har alltid lite svårt för varandra när nån vart borta ,men går över snabbt.
Nu på morgonen,sover dom än kl är nu 10 på morgonen , Znö och Äster har kollat mig ett par gånger ,lungt ,att jag är där jag ska vara .
Pennie har jag inte sett alls 
Idag 
Blir det vilodag .
.
Ha en bra dag !
*

















































































 

Inga kommentarer: