måndag 25 juli 2022

Bad med hundar och Besök


En liten Melanie med föräldrar , kom på besök :)
Hon hade riktigt kul på våran baksida , full fart på dom små benen .



Det finaste hon hittade var ett halvt visset lönn löv .




*
Bad förra veckan med hundarna .
Efter att ha badat i sjön ,Znö , och då fick klåda , blev behandlad med speciellt schampo gånger flera tillfällen . Det blev bättre :) 
Då provade jag att ta henne till sjön igen .
Vilket vet. hade sagt att klart jag skulle göra och efter bad skölja av henne och schamponera , och det gjorde jag .
Men!
Det blev inte bra .
Nu har jag tvättat henne gånger två efter badet .
Och hon fortfarande naggar sig .
På en stressad hund blir det absolut inte bra .Hon blir ju självklart mer stressad.
Min veterinär har semester .....
Så !
Har kortison sedan tidigare , så jag har gett henne sådana.
Ihop om att hon blir lugnare med sin klining.
Och just nu verkar hon sova gott .
Så ! i natt får jag vara kiss vaktare .
För hon blir riktigt kissnödig av kortison .
Oj !
Så mycket jobb det är med två ,äldre hundar , som också har sina åkommor .
Har en massa listor för att inte glömma nått .
det är öron och ögon och huden nu och mot smärta osv ....
Oj 
*
Pennie fick en massa plus igår :)
Hade träning med gruppen , bakom Spendrups .
Hittade en lista jag gjort för mycket länge sedan typ ca 10 år .
Med sånt som jag tyckte man skulle lära sin hund .
Den tog jag fram igår och betade av några moment.
Hade Pennie som visare .
Med lite tveksamhet hade jag , eftersom hon är lite skraj för hundar .
Men det gick över förväntan .
Och hon var verkligen med på det jag gjorde , och kom ihåg en massa moment .
fast vi inte tränat på super länge .
Och sist vi tränade såg dom bägge ut som om dom sålt smöret och tappat pengarna.
Men !
Kanske hon har mindre ont nu .
:)
Men tänkte inte till , hade haft uppbindning , och där efter ,gjorde jag att hälsa på ägarna utan att hunden "la" sig i . Då blev Pennie liggandes på asfalten för länge .....
Var bra stel när hon sedan reste sig :( idiotiskt av mig .
Nått att komma ihåg .
Men 
I det stora hela åkte jag hem med ett leende på läpparna .
och stort plus att deltagarna var nöjda :)
Nu kommer det bli 
Lydnad varannan gång och nått nosarbete varannan.
Känns som en bra ide `
Då kan folk välja om man bara vill jobba med nosen . eller bara Lydnad .
Jag tar allt :) all träning är bra träning heter det lite i mitt huvud . Men ok om man ska vara petig så kan träning vara kass om den är fel , självklart .
*
Så nu blir det inge mer bad för Znö ????
Tur att det inte är det absolut bästa hon vet .
Hon är liksom i en sväng , och simmar in igen till mig .
Stannar alltid så nära som möjligt så hon kan ruska av sig på mig :)
Alltid !!!
?
Sen går hon i igen för att jag säger typ , ska du inte bada mer ??? och då går hon i en kortis igen och gör om skakningarna på mig igen .....
Sååååå !
Det blir också Pennies och troligen Agnes sak att göra .
Lika som träningen kommer bli en hel del deras , fast kommer troligen bli en hel del miljö träning med bara Agnes .
Znö 
Ska få ha så ostressat liv som vi bara kan ge henne !!!
*























 

Inga kommentarer: