måndag 21 februari 2022

Snöoväder

 Studsade upp ur sängen laddad för en promenad med hundarna.

Men !

Ångrade mig en aningen när jag möttes av tre super blöta hundar , såg ut som om dom tagit sig ett tidigt "vår" dopp .

Oj vilket busväder det är .

Snöar mest på tvären .

Så tillochmed jag som går i alla väder , tänker , avvaktar . 

En fördel med att ha en gård , så damerna kan göra i från sig där .

Värre för lilla Hedwig som har snön upp till magen , svår bajsat då hm ?

damerna som nu är i höglöp dom bägge , motionerar varandra , Pennie bjuder in till och med med lek inviter , och Znö hakar gärna på .

Gamla tanterna blir helt slut efter en stunds parning .

Sover nu sött i var sitt hörn .

Hedwig studsar , ja verkligen studsar , runt i snön omkring damerna , och tror nog i sin glädje att oj nu vill dom leka !!!!!  men tyvärr inte med henne :(

Hon ligger ihop rullad som en liten boll i hörnet , vill ge henne nått att ligga på , men njä då flyttar hon sig bara .....

Ska ge mig ut i ovädret om ett tag , måste ju in till staden  och göra min covid test .

Så synd att dom inte har nått i Grängesberg ????

Vore vell inte så svårt ? att ha tex en låda vid Apoteket eller nått sånt .

Men nä , jag måste in till staden .

*

Igår var jag till dotter Sabina , Line och Sabina hade lagt gömmor , fem stycken . Tänkte kanske i allafall kan avleda dom kärleks krankna en stund , Sen om resultatet inte blir så bra , var mindre viktigt . Blev förvånad att det gick så bra som det gjorde :)

Till och med Pennie var riktigt koncentrerad :)

Vi filmade varandra , mycket bra ide ´, där såg man sån som man inte ser när man håller i kopplet .

Dom gjorde så bra ifrån sig :)

Alla tre 

Tänkte ladda upp filmerna här , men vet verkligen inte hur jag ska göra ????

Så dom som kan och vill kan se dom på Fb .

Znö är otroligt noga går igenom varje bit, sak ordentligt .och visar fint när hon hittat gömman :)

Pennie måste man på minna vad jag vill att hon ska göra , håller  på med då och då .'

men har full koll på doften .

Fångar doften så fint i luften och vänder tvärt .

Så kul at se och att det funkade alls med mina höglöpare .

Sen var dom ganska lugna resten av kvällen 

*

Stått och tittat på Hedwig när hon ville ut , tror att hon är nödig , och hon försöker hitta nån plast , men snön är så djup nu att den när upp till hennes mage ...... får nog gå ut och skotta åt henne .

*

Till er som är sugna på att Aktivera era hundar , så kommer det tider framöver , men just nu vill nog inte många träna med oss , efter som dom är i höglöp ;)

Men snart så är det över också .

ha en trevlig dag ! trots busväder 

*



Inga kommentarer: