lördag 19 februari 2022

En ledig Lördag

 Vila !

Efter en promenad i det fina vädret i skogen , och en genom körare med Sofia Å .

Träning är verkligen en färskvara , när jag jobbar blir det bara en långvända i skogen . Ingen träning för det finns varken tid eller ork till det under jobbar dagarna .

Mindre tid för annat blir det med åren under jobb perioden, och med en pensionär hemma så kan jag unna mig jobb sova , vissa dagar måste jag bara ut med hundarna trots att dom redan är motionerade,  äta ,vila , sova , och jobb igen , och sen köra igenom jobb perioderna .

Men som sagt det är färskvara , under långledigheter som jag då kör Sofia varje dag , så är jag mjukare i kroppen , och mindre jobbigt att ta sig igenom träningen , men kände idag att det var mer stelt och jobbigare . 

Men !

Bara att hålla i .

Min vikt nedgång , går sakta men ganska säkert , ibland hoppar jag upp nått kilo , men går ner det igen .

Så 4 kg nu sen nyår 

Kan tyckas lite segt men känner att mina byxor sitter lösare , och jag är mer böjlig, än var jag var förut .

Så det man hör och läser om att man ska mäta sig också är nog väldigt smart .

För allt syns inte på vågen .

Sen blir jag så mycket piggare får mer fart och lust till livet med träningen .

Absolut !

Det bästa pillret mot deppression är det också .

Nu för tiden kan jag tänka , då dom där åren som jag var så låg .

Så jag mår psykiskt mycket bättre också .

Och det vet både ni och jag att det kan verkligen gå upp och ner med det .i den här människans liv .

Men nu törs jag njuta av att jag mår bättre , eftersom det har på gått ett tag nu .

Någon direkt hjälp från vården fick jag inte , och det känns som om det här sättet är bättre .

Riktigt otäckt så lite hjälp du igentligen får av vården , som psykisk dåligt mående .

Tabletter ! men eftersom jag ramlade mellan stolarna som det så kul heter , ser framför mig hur jag kravlar tillbaka upp från att ha ramlat mellan stolarna !!!!!!

Hade jag haft medicinering , så hade jag kanske inte alls varit där jag är idag , så på det viset är det vell bra att jag inte fick några piller, men mindre kul när jag knappt ville leva .

Och dom bara säger att det går inte , man kan inte ge uppåt till någon som kan bli manisk , precis då är jag Bipolär i deras ögon , sen i mellan åt tror dom inte på tre läkares diagnoser ???

Alltså ? vad 

Ingen vore vell gladare än jag om jag ingen diagnos hade ,utan var "normal" .

Men att få en diagnos är också ett bra sätt att förstå varför jag är som jag är ...

Så hur man än vänder arselet !!!!

Jaja uttjatat , visserligen inte så konstigt eftersom ni just nu läser min Blogg och den handlar om mig och dom här symptomerna är ju jag , det är mitt liv .

Men har fått mer självkännedom genom livet också.

Och kan faktiskt bromsa mig lite mer nu än förr 

Även fast det är svårt , skriker i mig vill vill !!! men sen säger nått , att kanske du ska tänka efter tills i morgon i stället , bra med det där i morgon .....om jag tänkt gjort nått , eller bestämt nått så försöker jag behärska mig till dagen efter , om jag då fortfarande vill , så då kanske jag gör det .

Men i bland blir det som om jag står bredvid , och tittar på mig själv när jag bara gör saker , i känsla , och ingen genom tänkning , lika när jag säger saker , försöker få tyst på mig själv ,var tyst människa , var tyst ...jodå det kan gå bra ett tag , sen hör jag mig själv bara babbla på ?????

Men tusan vad sa jag nu , sen får jag reda ut det med ångest ibland vad som ramlade ut ur min mun ...hm 

Ibland hittar jag saker på nätet som oj det där vill jag ha ...och upptäcker till min förskräckelse att skit nu beställde jag det .

Men blivit bättre på det tack och lov , blivit bättre på att vänta tills i morgon .

I regel tänker jag inte riktigt lika dagen efter .

Vissa dagar skulle jag kunna sätta upp mig på hundlistor överallt , inga problem att ha typ tio hundar , vissa dagar vill jag knappt ha någon !!!!!

men till mitt försvar har jag oftast i mitt liv tagit hand om allt jag skaffat trots icke genom tänkt från början 

Så tusan inte är det lätt inte .

Så !

Nog är det bättre liv nu , fast mindre "roligt" spännande kanske haha 

Just nu har jag trots väntan till dagen efter anmält mig till en kurs i kristen tro , genom Korskyrkan !!!

Alltså ja , jag tycker det kan bli otroligt intressant , men tycker inte om att binda upp mig på saker heller , för vet aldrig hur jag mår just den dagen .

Får ta en dag i taget får se hur det blir ......

Skulle gärna vilja binda upp mig på ett foderavtal just nu på en fantastisk spännande Lb kombination.

Men låter bli !

Tror jag haha .

Ha en fin dag , nu har jag inte tid med detta ...nu ska jag vecko städa på en lördag .

Är med i en smitt spårning , så tyvärr kan jag inte träffa så mycket folk , har ingen symtom tack och lov , men ska kollas på måndag innan jobb på tisdagen .

Puss puss ! på er 

*






Inga kommentarer: