måndag 26 april 2021

tankat energi i skogen

 Ja nu är lång promenad skogen gjord för morgonen , så mycket energi man får av skogen !
Kan vara tungt när man ger sig iväg men efter halva vändan känns det mesta bättre.

Just nu är jag inne i en tyngre period , eftersom jag gått upp i vikt igen ..ja igen , fast jag har hållt i sen nyår , men som sagt efter Påsken rasade jag in i en ät tid igen .

Så alla kämpandes kilon jag lyckats gå ner är nu tillbaka igen SKIT faktiskt 

Så nu efter mycke vånda , tar jag tag i det igen.

Klart att extra kilona ger mindre ork och smidighet , så ja mycket tyngre i skogen idag . Vi går där varje dag i princip , blir det inte tråkigt ? var det nån som sa ? men nej , trygghet i att gå samma välbekanta väg ,ger en skön promenad . Tror mina Damer tycker det också .

Eftersom vi annars som tex på helgerna är på tur lite här och där , så tror jag mina damer trivs med att vara i deras skog dom andra dagarna .

Igår var det min hundaktivering vid Gruvan i Grängesberg , den här gången NW . så upplevelsen där ger skön vila dag för dom .

Är knäpp tyst nu i huset knappt så jag hör dom vända sig i sömnen .

Så ja jag tror dom trivs med livet :)

*

Nose Worke 

Träningen var helt ok , Pennie var som "vanligt" lite uttråkad efter ett tag ?

Eller ? vad hon är , hon liksom hittar doften men sen går hon bara där ifrån ?

Om det är belöningen för att visa mig som hon skiter i ??? ja jag vet inte , så här har hon varit sen hon var valp , eftersom jag började redan då med henne i NW.

Så kanske hon inte tycker det är allt för roligt ?

Men peppar jag henne lite , men hallå .....bus bus i örat kan du visa mig vart doften är va ..... då kan hon ok jag kan vell det då .

:) 

Hon är underbart härlig !

Znö hon älskar ju allt godis , så ja jag visar dig gärna matte , bara jag får det där godiset .

Och när hon kikat in publiken ???? så släpper hon dom :) :) 

Och gör det hon ska .

Det var en blåsig isvindar dag , härlig sol , men så kall , tur man är van hundute ägare ;) hade termosarna på mig ,mössa vantar ,långkalsonger , nästan hela vinter munderingen .Alltså ??? vart tog den härliga våren vägen ?

Härliga människor som sällskap med sina härliga hundar .

Och alla hundarna hittade gömmorna trots blåsten som drog runt doften lite här och där . Jätte kul att se hur dom fångar den doften och hittar gömmorna ,så härliga dessa individer , våra underbara pälsklingar 

Nya hundar som fick lära sig att söka .... så kul att se dom arbeta också .

*

I morse upptäckte jag att alla mina kontakter i mobilen har försvunnit !!!!! alltså ? är det någon där på andra sidan som försöker säga mig nått ??? eller , blir mindre och mindre imponerad av mobilen , så snart har jag ingen ...... jaha hur gör jag nu då ? så många kontakter jag hade , som jag samlat på mig genom sååååå många år .Kommer troligt aldrig få tillbaka dom igen .

Så vill ni !

Ha kontakt med mig ? 

Var snäll och skicka era nummer , plus namnen ....

Först ! hackades min FB sida , så jag blev av med ett gäng "vänner" där , nu har jag tappat alla kontakter , får se hur många "vänner" jag förlorar där .

Är det nått ? någon försöker säga mig ? kanske ett liv med mindre mobil är att föredra ? eller ?

*

Idag går jag inte bara på ett "lättare" livs början , utan också en vecka med endast en helledig dag .

Ja så är det ju , om någon tror att det är så otroligt fantastiskt mycke ledig när man jobbar natt ? ja då vet inte jag vem ni pratat med .

Jag jobbar endast 73 % , men som denna veckan , måndag sova inför en natt , tisdag sover halva dagen inför natt , onsdag sover halva dagen , torsdag helledig och då måst ejag göra allt som jag inte orkat dom andra dagarna pga super trötthet, fredagen sover inför natt , lördag sover halva dagen inför natt , söndag sover halva dagen , Måndag helledig göra allt jag inte hunnit , tisdag sover inför natt , onsdag sover halva dagen inför natt , torsdagen sover halva dagen , sen en ledig helg ..... allt så nä så mycke ledighet är det inte .

Jag blir jetleg när jag jobbat nu för tiden , så super seg och orkes lös .

Men ?

Vad ska man göra , jag måste få in pengar , och vad tusan skulle man göra annars för jobb ?

Bara bita ihop i ca 10 år till .

*

Nu ska jag springa genom huset ,och fixa allt !!! bra jag fick lite energi från skogen och Sofia Åhman´s träningen så jag orkar ;)

Ha en bra dag Kram Kram 

*



Inga kommentarer: