onsdag 25 november 2020

Lite uppdatering

 En dag ute med min Dotter och dom små flickorna 

Härliga energi piller för en annan :)

Vad vore man utan dom 



Majken 


Varsågod mormor , lite blommor 


Line som vill vara Znö´s handler mest alltid 
men den här dagen var inte Znö så rolig , hon är inne i någon stund igen som hon är otroligt lätt stressad och orolig ??? kanske nått löp i antågan ?
Så nu har jag provat ge henne Calm en halv dos i två dagar , tycker hon kan kännas lugnare ?




Fina Line 

*

Har tyckt att tiden med allt detta med Covid har gått skapligt , och jag liksom bara har haft det i min skugga typ , följt rekommendationer så gott det gått , men nu ! börjar jag ruttna ur , och känner mig mer orolig över att nån i ens närhet eller jag själv ska få det , nu liksom på målsnöret .

Min man fick influensa symtom förra veckan och vart hemma , han tog Covid test efter många om och men för det gick inte att uppbåda nått förrens efter tre dagar med symtom ...då hade han ju typ blitt frisk redan , hur som så hade han inge Covid , utan troligt en "vanlig" influensa /förkylning.

Nu är min son som bor hemma genom förkyld . Så får se vad det ska bära iväg 

Hoppas det kommer egen test inom snart , så det blir enklare att ta ett prov .

Jag känner mer och mer att jag vill inte vara bland folk mer än nödvändigt , och ja det har vi inte vart tidigare heller , men man har vart på affärer , träffat folk på avstånd osv , men nu håller jag mig för mig själv , jag måste jobba , likaså min man , det är det vi gör just nu , Kontakt får man ha genom telefonen .Och utomhus på lite avstånd med barn och barnbarn .

Tänker prova att handla på nätet mat , allt annat handlar jag nu på nätet .

Jag sa ifrån mig träffen med Fysioterapeutern på Faludjursjukhus

Pennie ska dit och få hjälp med träning ev , men hon ser inte ut att sitta i sjön just nu , hon är pigg och tillochmed leker med Znö , så jag avvaktar med någelunda gott hjärta , vill verkligen inte umgås med folk på djursjukhuset just nu 

Lagt hund träningsgruppen på is också , fast mest där för att jag har så mycket att göra hemma , känns som om det blir bra att ta tag i det nästa år igen ....

Har också blivit mer trött igen , och svettas mer , ihop med mer nedstämdhet :(

Skickat till min läkare om att jag kanske kan få gå upp på full styrka med min medicin igen , han halverade den ,då jag mådde som bäst ......

Får se om det kan bli genomför bart ...


Puss puss !

ha det så bra ni kan 

*


Inga kommentarer: