måndag 2 november 2020

Stress

Ja ,är nog min närmaste "vän" just nu . I takt med att mina känslor blivit mer jag igen ,troligt tack vare medicinen , så har mina "sysslor" också ökat drastiskt, ifart med allt som jag "ställt i alla hörnen " från suckandes till skrik ,till att jag börjat klarat av både känslomässigt och fysisk ork ta i tu med allt det där undan tryckta .  Men oj så mycket det blivit genom två år ca ....
Trots känslan att vilja göra saker ,så blir det nästan övermäktigt och stressen kryper över och in i mig .
I allt det där som jag nu släpat fram ur hörnen ,så finns allt annat ,ni vet sånt där vanligt arbete som helst ska göras i hemmet ,den delen har jag också mest "plåstrat" så mycket är det där med . Djuren ska ha sitt ,och alla jag vill umgås med ,ska också ha sitt ....
Så njä just nu är det lite varning !!! Risk för att det blir för övermäktigt och jag rasar ihop i allt .
Ingen vill vara i mitt huvud just nu 😁
Det är nu man ändock kan undra om jag inte har en massa delar som kan ses som Bipolära symtomen  hm ?
Min plan är också att kunna komma tillbaka till jobbet inom snart , en viss del åtminstone , och det stressar också , rädsla att det ännu en gång blir en tillbaka gång som slutar i ett ras och som nu blir heltid sjukskriven igen .
Men ! Vill verkligen tillbaka ,och då en hel del i det är ekonomiskt, om någon tror att man är hemma för skoj skull  ...då får ni allt backa tanken ,för det första är det en kamp till ett fungerandes liv varje dag , kom på ? Att jag aldrig riktigt vilar , fast jag är helt slut och rasar ihop och sover ,så vilar jag inte ,utan då arbetar min kropp på att återhämta sig , och det ekonomiska stressar otroligt mycket , när man får vända på varenda krona ,och tex torktumlare går sönder ,eller man måste till tandläkaren,eller nått djur blir sjukt  osv då stressar det mig så jag får ont i kroppen . Tankarna går mycket till att räkna och räkna ......
Så nä ,inget liv man vill ha .
Så en stor del just nu ,är att få komma tillbaka till jobbet.






Nu är jag här , Pennies tredje spruta ,för hennes Spondylos , verkar fungera bra 🙂 hon verkar glad och sprallig ,och äter allt hon får , tigger också 🤔inte nått hon brukar göra .Sist hade hon gått upp 1 kg ,oj ,får se idag hur det ser ut . Kul att hon vill ha mat ,men ,hon ska absolut inte väga för mycket med sin rygg .
Ha en fin dag ! 

Inga kommentarer: