måndag 16 november 2020

i planerings tider

Ok ett nytt försök !!!!
Skrev en del men så lyckades nått av mina spretandes fingrar komma åt nån knapp som tog bort allt ????

Försöker skriva på min laptop , eftersom data rummet just nu är nerpackat ...japp , det rummet ska bli ett sovrum, så jag målar och min man tapetserar ,och huset känns som i gungning.

Bäst att passa på när jag har ork och vilja att hålla på , ni kan ju förstå att det har kommit efter en hel del , på ca två år , sååå nu har jag satt igång i varje hörn och orken håller och det gör mig så lycklig .

Så bara att flyta med i flödet , kanske lite svårt att bara flyta med , för ordet är nog att det stormar fram .....

Men underbar känsla nu när jag varit helt åt andra hållet typ i ca 2 år .

Allt bröt liksom ut när min älskade hund Tilda var tvungen att lämna jorde livet .

Hamnade i djup deppression , och allt körde igång i dunder och brak.

Min Giftstruma nådde sin kulmen .

Men !Att hålla igång den här kroppen är verkligen ett helt arbete bara det , verkligen , och allt jobb jag nu har igång här hemma .

Igår stod jag och målade verkligen hela dagen , slut trött , men inte helt orkeslös ;) ) )

Toppen !

Känslan att bli " vanligt" trött , och inte helt genom slut .

Min rygg säger hallå nu får du allt vila , men det räcker med det också att vila , härligt , och dagen efter så vaknar jag med en ovärkande rygg :)

Men allt det där är ju inte gratis , nä , jag tränar , jag tvingar mig igenom tränings program hemma , några delar från sjukgymnastiken och lite annat ihop plock .

30 minuter kämpandes ;)

Men jo jag tror allt det gör nytta .

Men visst längtar jag efter att få komma tillbaka till Gymmet , men känns som om det inte är rätt tid att börja gå på gym nu .

Så nu hoppas jag verkligen att min rygg håller , när jag ska in och jobba.

Nog om det känns som om livet rullar på.

Trots överhängande Covid , och jag nu känner mig liv rädd att ramla på målsnöret .

Ja ni vet , om man ska vara tvungen att få Covid nu när man ser i horisonten ett vaccin på gång.

Ja jag känns som om jag tillochmed kommer stå bland dom första i kön för att få ett vaccin , det trodde jag inte själv ens .....men jag orkar nog inte gå omkring och vara rädd för att få Covid längre .

Håller mig så gott jag kan till alla rekommendationerna , och hoppas vid Gud att vaccin kommer och att det ska lösa sig .

*

Mina fyrbenta älskade hundar ! 

Sådana fantastiska vänner , för vem skulle tillexempel rusa ut två långa promenader om dagen , om man inte hade ett par hoppandes individer som på minner en varje morgon kom ihåg !!!! matte nu ska vi ut och kolla skogen , trots att vädret är så kass , jag faktiskt , kass , fast man börjar vänja sig och tycker till och med det här vädret är vackert , nått konstigt med min konstnärs själ, gick där i mörkret , disigt blött /fuktigt mest överallt , men helt plötsligt tyckte jag det lystes upp runt mig , alltså ett sken i det disiga grå !!!!

Man blir nog konstig i allt grått 😁

*

Inga kommentarer: