fredag 19 juni 2020

Midsommar !

Blev tyvärr att tänka på den där arga mannen som är sååå arg för att man kalla r det Miss sommar , det är vell ingen J katt heller ……..
Undrar vad han själv tycker om hans stora spridning och alla skratt inför hans utlägg ???
Försökte söka på det ? men fick inte fram nått .
Klart det är synd att ordet liksom faller sönder och blir nått annat , så är det nog med många ord , genom tiderna .
Jag tycker självklart det ska heta Midsommar , så vackert med Mid .
Men ! bli helt galen över ord förvandlingen , det skulle jag inte bli ….
*


Midsommar !
Har alltid känts magiskt på nått sätt för mig .
?
Hur försökte jag få fram ...men vet inte riktigt , fått något driv ut i naturen en sån här dag , helst då också mitt i natten på denna ljusa dag (som ni vet inte är den ljusaste dagen på året utan den 21 juni ) men ljust är det så man skulle kunna plocka blommor mitt i natten .
Det tror jag inte kommer ske så trött som jag är på kvällarna .
Fats visst vore det nått att sätta sig mitt på en äng eller något annat vackert ställe och meditera mitt i natten super …..
men vi kommer se en hel del av Dalarna , och som vanligt en massa foton där i från .
Vare sig ni vill eller ej , för jag ser gärna livet mitt genom kameran .
Har blivit en tradition att ta matsäck med sig och ge sig ut i det vackra Dalarna , vi brukar åka runt Siljan , och i slut änden brukar det bli et stopp i Hedby för at se när dom reser Midsommar stången .
i år det ju annorlunda och det är inställt .
kanske inte finns en ända stång med blommor och björklöv nån stans ????
Kanske en sväng förbi våra vänner i Hedby ??? det beror på dagens händelser .
För vad jag vill med livet är just nu mycket vad som faller framför min näsa :)
har haft en kort period nu som jag är i ett flöde , jag bara får saker gjorda , och framför allt så vill jag göra saker , det är a och o , jag vill verkligen har till och med lust .
men som sagt mitt i det hela så blir det en stress som ramlar in , för att jag ska hinna allt det där som jag vill nu när jag mår bättre :) :) 
Jag bromsar mig om jag gör 
Har haft jätte lust till att tex dra igång hundträning träffar igen av olika slag ...men jag bromsar och bromsar och får se vad som händer i slut änden .
Mina fröknar ? jo nog vill Pennie göra nått det tror jag nog , kan se hennes ansikts uttryck om jag har lagt en NW bana och hon va !!!??? oj får jag söka /göra nått så kul !!!
Men dit har jag tyvärr inte kommit än :)
Men Znö vet jag inte ??? alltid ska man oroa sig för nån , tycker hon har varit annorlunda ett tag nu ?
Hon är ju mer flåsig jo , kan ju vara värmen , hon går bakom mig i skogen i koppel och flåsar , och Pennie sjavar på fram för mig i full fart , så jag får bromsa henne en del , och försöka gå sakta för Znös skull ? Funderar på om jag måste börja dela upp promenaderna , hon verkar tröttare och hon vill inte simma , inte för att hon varit någon jätte hela tiden i massor simmare (som Pennie ) men hon har allt varit i vattnet mer än vad hon är nu , hon tar en sväng i vattnet och sen upp och står på land , pinkar en hel del där vid vattnet ??? och springer omkring som om hon är bajs nödig varje gång ?
vet inte om det är nå tecken på nått ? hon är annars som vanligt tror jag ? känns som om jag har någon känning ? jobbigt .
Hon har börjat kliat sig igen känns som om det är bra vanligt på mina hundar på vår och sommar , undrar om alla Rävar med skabb går just här i mina skogar ??? sen att bägge mina hundar absolut måste åka kana på skogarnas underlag gör ju inte saken bättre .
Finns det då någon som helst ohyra i backen så klart dom gnider in det i sin hud SUCK !
Får vell kontakta vet igen …..
Pennie 
Mår riktigt bra vad jag kan se , hon tjuter till i vissa rörelser , troligt när det typ nyper till i ryggraden , men annars verkar hon ha stooor livs glädje :)
Hon älskar att simma :)
Så bra , och så bra för hennes rygg problem .


Det är simning hela tiden .


Znö är som sagt i en stund och sen upp ???
Och står och glor på mig , vilket hon gärna vill göra ?? för det mesta …...
Om dom kunde prata ändå 
*

Mina härliga barnbarn 
Line har gått ut förskolan 
Jissus så fort det går 
Snart har man gjort sin tid här på jorden i rasandes fart ….
Hoppas man får vara med och se dom här små växa upp 
Annars får jag vell hoppas jag får vara med och se dom från andra sidan .



Den blicken ! 
Vad ska den ta med sig genom livet ...
*
Nu måste jag trots en massa som jag har kunnat delat med mig :)
Så ska jag nu packa matsäcken och få på mig kläderna , så vi kommer iväg i rimlig tid .
Har haft två riktigt svett dagar nu SUCK ! bli så där super blöt så jävla jobbigt .
Jamen !!!! kom på nu varför förstårs , tänk att jag kan lyckas glömma sånt som jag lärt mig ??? märkligt ? har haft så lite svettningar under längre period pga att jag har tränat ...
Nu har jag inte tränat på ca tre veckor för att ? ja det har varit så mycket annat att ta itu med på gården och med huset så min ork har bara räckt till det ...så ja det här går ju inte .
Så nu måste jag träna igen ...nu ser jag ju att det verkligen fungerar .
Ok bara ta nya tag .
Ha nu en toppen fin Midsommar ni alla där ute 
Stanna upp !
Och känn in allt det vackra omkring er , och ta vara på era nära och kära .
Det tänker jag !
*


Inga kommentarer: