fredag 26 juni 2020

Dagar före avresa


I denna sommar värme som det nu är .
är det endast simning som gäller för motion hundarna , bra för Pennie som har sitt ryggproblem .
Har gått tidig morgon lång promenad skogen , gått skapligt , Pennie ser ut som om hon inte lider speciellt mycket över värmen , hon flänger kring längst ute i långkopplet , hm vilken hund :) men som ett oförstående barn får man lugna ner henne och hon får gå bakom ett tag , för det tar troligt mer på henne än vad hon visar .
Znö går bakom , hon flåsar från start , så ? man vet inte är det nerverna ? stress eller är hon så på verkad av värmen ? och ja visst kan det vara så självklart . Får se hur hon låter när det blir svalare .
Däremot nått som jag funderar över just nu är hennes beteende vid vattnet ? tror hon simmar mindre i år ? eftersom jag reagerar på det att hon är mer på land ? borde det vara så ? hon tar en liten sväng i sjön sen upp ..och inte ivrig ner igen , jag brukar skicka i henne ? kanske inte alls bra ?
När hon simmar så har hon ett stön ljud för sig ?
Kom på att jag tror jag hörde det på Tischa när hon var gammal , så det känns inte så bra .
men men jag ska kolla upp det .
Annars ligger dom ganska så platt på gräsmattan eller plaskar i sina plast baljor .
Mot kvällen brukar vi åka och dom får simma .
Tur man bor med en gård .
*


Pennie 
Är riktigt lycklig när hon får simma 
Är vi vid badet i en halvtimme tex så simmar hon i princip i en halv timme 



Znö 
Simmar men inte lika mycket men det är vell lagomt för henne







Znö ska ju vara med mig också 
Måste ha koll på sin matte . det är ett härligt beteende tycker jag .
Pennie 
Hon klarar sig mer själv ...på gott och ont 
har lite snegel kontroll på mig 








Znö är våran vakt hund 
Hon håller koll på om det är någon i närheten .










Perfekt plats 
Jörgen kan gå fram och tillbaka och hon simmar 




Godingar !
*
Annars ? då ?
Ja jag mår ganska så bra ...men alltid någon sorgsen känsla i mitt bröst ? vet inte vad det är , håller det borta så gott det går , alltså ! jag har så mycket att vara nöjd och glad över .
Inget fattas mig egentligen .
Skönt ät det också att jag får vara i fred och läka , från sjukvård som funkar siså där , fk , jobb osv så ja säkert det också som gör att jag hamnar i ett ganska så skönt lunk.
Varmt !
ja det är inte mitt klimat , jag orkar inte träna jag orkar inte håll apå med allt jag vill här hemma osv 
Så träningen har blivit liggandes till obefintligt , och ja jag känner det i min rygg , sliter med saker i trädgården så kroppen får sig sin dust ändå , men mycket på fel sätt.
Men !
Jag ska ha igång träningen på nått sätt igen efter semestern .
Jag kör 5:2 nu under semestern då behöver jag inte tänka så mycket på vad jag äter dom andra dagarna skönt .......och jag går ner ...
16:8 dom andra dagarna försöker jag mig på men sena kvällar blir det sug efter nått ..
Vi håller på och förbereder inför husvagns sväng , vi åker på söndagen upp över får se vad vi hamnar Ska bli skönt fast jag är mycket hemma kär så är det bara sunt att komma bort också .
Tycker det är trist att lämna Äster , men våran äldsta son som bor hos oss tar hand om henne :)
Äster går in och ut nu som om hon aldrig gjort annat förr , men håller sig på gården :) :) så glad för det . Pennie vaktar henne , och jagar bort oinbjudna katter .
Bra team 
När Pennie skäller ! springer Äster in :)
Som en valp ..ni vet 
Känns som om hon alltid varit våran .
:)
Nu ska jag städa ur bil och husvagn 
Ha en bra dag 



Inga kommentarer: