onsdag 10 juni 2020

Hade ingen rubik ???


Alltså ?
Hur kan en hund med Spondylos ligga på det här sättet .
:)



Så kul att jag han med att få en bild på henne när hon gör så här :)
Den där Pennie 

Som en skruv 
*
Igår tjöt hon till två gånger , och min mage knöt ihop sig helt .
Tänkte nästan kasta mig på mobilen och ringa Vettris direkt .
Nojjig ???
Ja jag vet att man bör ta dagen som den kommer och inte gå och titta hela tiden och fundera runt om .
Men jag tror om jag får ransaka mig själv , och det får jag ju , att bland det värsta som kan hända mig är att jag har nått djur kvar för länge , alltså , att det går och lider , jag vill verkligen inte utsätta nått djur för det .
Därför är jag så otroligt på tårna när nån har nått fel.
Och jag måste erkänna att jag i det här läget med Pennie , är jag osäker på hur bra hon mår ?
Eftersom hon inget visat på så länge , fast det redan har vuxit i hop en del ...
Och vad jag då kan förstå har man haft ont länge före det händer .
Så blir jag sååååå orolig att jag inte ska se om hon har ont .
Hur tusan ska jag veta ?
Jodå klart man ser om det "verkligen" är slutet , men ? fram tills dess då ?
Jag tycker att hon Pennie blev annorlunda efter hon fått smärtlindring , lugnare mindre hispig , men som igår då när hon krumbuktar sig i luften när hon blir glad , alltså jag älskar att hon gör så :) men inte nu !!!! en gång såg jag att hon gjorde så och tjöt till , den andra gången vet jag inte vad hon gjorde hon var själv i hallen då ?
Hon var lite mer på tån i skogen igår också , för vi hade en hund med familj framför oss .
Hon for verkligen kring .
Och varför ?
För att hon älskar att vara ivrig ? eller om hon har smärta som hon måste virra bort …….
Om jag kunde veta ?
Om jag visste att hon lider , skulle jag låta henne gå vidare , hur smärtsamt det än är .
För att ha hund på de villkoren vill jag inte .
Men !
För det mesta ser det ut som om hon älskar livet så jag hoppas det , och önskar henne ett låååångt liv .
*


För dom där fyrbenta är vell verkligen mina vänner 
Även fast dom inte är speciellt hjälpsamma :)
Det här gjorde dom medans jag städa hela huset här om dagen , vilket sällskap skulle komma undan med det :)
Tröttmössor drygt att ha en städandes matte .


Ibland får man till en bild som måååånga gillar ?
Vad i betraktarens öga gör att just den bilden blev så omtyckt .
Eller  ? var det för att jag lyfte fram den ?
Intressant .
*
Till helgen är det Lb träffen i Hedby
Verkar som en hel del glada Lb folk kommer kul .
*
När snålheten går före förståndet 

För någon vecka sedan bestämde sig jag och min dotter för att hjälpa varandra med håret .
Jag la i hennes utväxt , blev bättre än mitt ??? men hur mycket bättre vet jag inte :) 
Hon fixade min , men om jag tänkt efter två gånger så vet jag ju att det gärna vill bli gult med hemma ljusning på mig , och så blev det , jag kom då på nån lysande ide att lägga i färg på det hela för att få bort det gula , köpte nått Skandinavien blond färg , då blev jag ännu gulare , då fick jag lite panik , är det nått jag inte gillar så är det gult ….i håret , så jag använde ett medel som jag fått av en vän som ska hjälpa mot gul ton , men ! jag kom inte ihåg hur länge man skulle ha i det , jag drog till med läääänge , och vad hände ? jo det gula var kvar :( och nu hade jag också blivit blå i huvudet , men alvarligt vilket skit …….. så jag ringde min hårfrissa , vilket jag i min snålhet inte gjort från början .
Hon trodde hon kunde hjälpa mig , men inte förrens inom en veckan , ok , så jag fick leva med min vackra svenska flaggan färg ett tag till , bra det att det fick svida ordentligt …...
Då kanske jag kommer ihåg det bättre nästa gång ????
Många kommentarer fick jag på vägen förstårs ...
Igår var jag till min frissa , Lilla Salongen i Grängesberg , hon fixade det riktigt bra , fast det hade sugit sig fast rejält i mina slitna hårstrån , så lite är kvar , men nu kan jag leva med mitt hår och till och med må bra :) 
Tack !
Therese .
Så nu kanske jag kommer ihåg det här i några år igen :)
:)
*

Nu ska jag ta våran morgon lång promenad .
Sen hoppa på alla arbeten i trädgården igen .
Igår målade jag altanen .
Alltså golvet , mörkbrun olja :)
*
Ha en bra dag !
*

Inga kommentarer: