söndag 22 juni 2014

Midsommar Siljan Runt & Hedby


Sån känner jag mig idag !!!!
:) :)

Och det här tycker jag stämmer på min man ......
***
Nu har vi firat Midsommar så där som jag vill !!!!
Känns toppen bra .
Tillsammans med familjen och goa vänner har vi tagit oss igenom denna härliga helg..... :)
På Midsommardagen åkte vi som i lite tradition runt Siljan .
Och i år had e vi mycket trevlig sällskap med oss av Tomas & Yvonne Zetterlund och deras Lb flickor Tova & Trulsa
 Yvonne & Tomas

 Syster till Tai - Tova 8 år denna dagen

Och lilla Trulsa

**
Ängsklocka
Dalarnas blomma 
Fann jag i kamerans blickfång vid ett stopp upp mot Mora .
Narturligtvist ramlade en hund in i bilden också :)


**
Vi hade tänkt tagit oss till Hedby till klockan 16 men  nja blev lite tid miss .
Annkie had e ju redan galopperat fram och till baks med sin vackra häst i rasandes fart ...
Så inte han jag se den blomster prydda heller hm !!!!!
Bättre lycka nästa år - då får vi starta tidigare .

 Lite folk som dansade runt i fina dräkter fick jag med i allafall .
Men ?
Så trist att detta kanske också är något som kommer gå ur tiden ???
Alltså inga ungdomar som var med här .
Jaha Annkie det är bara att dra på dig dräkten .
Och få fart på dina härliga grabbar .
:)

Tyra - tycker att det är lite tryggare att ha med sig Tai på utflykter - jo men så är det - För Tai hon är int rädd för fan själv ...näpp - och hon bara slappar mitt i allt .
men Tyra tyckte det var lite läskigt med folk som bara ville titta och känna på henne ...
En liten flicka sa - att Tyra var den vackraste av dom :)
Tai 
Blev mycket ompysslad av både barn och gamla .
Och hon verkade tycka det var sååå trevligt - hon blev liksom uppvaktad på ett rejält sätt på sin födelsedag .
Hon putta nästan kull en gammal dam med sin rumpa när hon kom på bara så där att här lägger jag mig - och just där stod en gammal dam med käpp - blev riktigt rädd att hon skulle putta till henne - men det var på håret - och damen tyckte om Tai ....:) :)
Tror vi fick en en ny Lb älskare där - en liten flicka på typ 8 år kanske som ställde massa frågor om hur mycke man skulle gå med dom mm :)
Super kul .

Foto Yvonne Zetterlund
***
 Finns det hjärte rum så finns det stjärte rum
:) :)
Inge & Annkies lilla kök - 9 människor och 7 hundar .
Sååå mysigt .

 Vår Värd Inge & Värdinna Annkie
Härliga människor ..

***

 Våra !
Älskade Gubbar & Pojkar & Hundar :)
Och vart hamnade dom kan man tro..
:)

 **
Tyra & Trulsa har funnit varandra .
Dom passar varann :) :)

 Så härligt att se dom leka

***
Och här kommer Tai
Säger till matte nå hörru nu åker vi hem !!!
Nu är jag mer än nöjd
:)
Tack !
Till alla som förgyllde min helg - alla ni Underbara - Härliga
****

Inga kommentarer: