lördag 21 juni 2014

Årets Ljusaste Dag

Jag hade fel om det ;)
Det är årets ljusaste dag faktiskt den 21 Juni :) :)
Känns skönt att nått är som det "ska" vara .
Däremot så är inte Lucia årets mörkaste - det var nog det jag for efter litt - utan det är omkring den 21 Dec .
Ok nu ska vi inte prata om December va .
Klockan är efter 24 - och jag har nyss setat och sett på en film som gjorde så jag grät .
Ja tårarna rann faktiskt - så romatisk och så sorglig film.
Dom träffade varandra - två människor på jorden - som lyckas träffas - dom gav varandra så mycke under en kort tid - kanske allt det som just dom behövde lära sig under en livstid - just det som var den där punkten i just det här livet .
Och 
Sen omkom han i en olycka - och dom fick ingen fortsättning på det korta underbara.
Så otroligt vackert - och så otroligt skört - ja så otroligt skört livet är .
Men hon fick med sig så mycke - som tog henne igenom resten av just detta hennes liv.
Ja den var bra - tänkvärd.
Så full av en massa känslor blev jag sittandes här - efter , ja att jag blev ståendes i mitt kök - och upplevde känslan av trygghet och en sån massa kärlek i detta hus .
En varm ombonad känsla .
En lycka att jag är där jag är :) :)
Och en lycka över dom människorna som befinner sig i mitt liv .
Min man som verkligen gör mitt liv.
Mina älskade barn med respektive och barnbarn.
Traditioner - ja för mig är traditioner en mycket viktig del av mitt liv - det gör mig lycklig och varm i min själ.
Midsommarafton .
Blommorna som jag vill plocka för att få den där känslan .;)
I år fick min toppen gulliga "svärdotter " stå för sällskapet :) :)
Tack för det Elin :)
Det bör vara det bör höra till .
Att få hem åtminstonde ett par buketter - en till bordet ,en till framsidan - till min askhink med hål i sidan :)
Jo ett hål halvvägs upp i hinken - som jag nått år försökte tejpa öve r med isolerings tejp :) haha det gick vell så där - men tejpen sitter kvar - och vattnet håller sig kvar upp till halva hinken iallafall :) :)
På plats :) med hjälp av min Andre´och hans Elin :)
Bågen vid grinden på framsidan - som halva året ca, från advent till vårgårds städning ,  är full i granris och belysning - och sen från Midsommarafton är med Björklöv - som tillslut blir bruna och prassliga :)
Innan dom bytts ut till Granris igen .
Men !?
När Björklöven är på plats - ja då är det Midsommarafton :)
Tradition som värmer min själ.
Och ja jag vill gärna dela allt detta vidare och med dom andra i min familj .
Och kvinnor är underbara :) dom känner liksom för det mesta nått dom med för sådant .
Männen ?
Jo men om det inte skulle få klaga på mina ideer haha så tyckte dom nog inte att det blev rätt dom heller :)
Bordet i köket måste mitt på golvet - med en fin duk på - en vacker linne duk med dom mest otroliga mönster på ??? hur gör dom - hur gjorde dom dessa vackra saker ???
En känsla av nått som funnits i släkten - denna vackra duk .
Trygghet med dom alla som funnits .
Minnen !
Ja 
Jag kommer att finnas kvar här :) till en stor del för att ge all a mina nära allt det där som ger en sån otroligt varm och skön känsla av trygghet ...
Minnen .
Tänk !
Mina barn och mina barnbarn - som kommer att minnas hon den där farmor/ mormor så gjorde hon så var det i huset .
Fasta många kommer tycka å vad hon är dryg - jobbig :) :) med sina ideér så ja jag tror att dom kommer att finna den där känslan dom med .
Jag önskar !
Att jag hade en sån plats - att få komma tillbaks till - att få sätta sig ner och minnas - att få känna in allt det där som varit både det bra och det dåliga .
Vårat hus blir mer och mer en sån plats :)
Så som sagt ni kommer antagligen att få bära ut mig här ifrån :)
Mig och min följeslagare här i detta livet.
Vi !
Kommer finnas här:)
:)
Idag fyller våran Tai 8 år.
Underbara hund







Favorit läge - med benen i vädret och voffar till :)





Inga kommentarer: