fredag 6 juni 2014

En massa Galen Glädje ...och en massa mindre Galen Glädje ....

Idag
Alltså idag på Sveriges Nationaldag.
Så skulle jag vart på en Drive In Utställning i Semla.
Ja jag till och med bytte bort min natt för att jag ville dit .
Tilda som är såååå fin nu - med bra päls - och fantastisk fina rörelser om så matte går runt i ringen :)
Men !
Vaknar med super Diarre `.
Knappt så jag tog mig in på toa i tid - en massa hundar som jag fick hoppa över för att komma fram ...undrar om dom känner på sig sånna här gånger att man bara ska vara så mycke som möjligt i vägen ???
Så sen blev det en stooooor binda - för här kommer man ju inte fram i tid ...
Blöjja vore bättre .
Hm
Inte alls vad jag hade tänkt mig denna helgen .
Sen kom jag ju på att jag skull e ju ut och jobba inatt ?????
Men !
Ja se det går ju bara int .
Så då fick jag ringa mig sjuk - oj det är int ofta det händer ...att man är sjuk .
Så nu grämer jag mig över det ...dessa pengar man förlorar ju en himmlans massa på en karens natt Hm .
Men vad gör man ?????
Ingen bra början på denna dagen .
Kanske ? var det Pizzan jag åt igår ??? så då kanske det går öve r inom bra tid - för i morgon har jag ju tänkt mig till Parken på Brolle !!!!
Hm
Lite tycka synd om mig själv just nu .
Hoppas det är en Pizza Baskelusk ..
För jag hade hand om lilla Line igår - och var på kalas vid min mor som fyllde år !!!!
Oj
Får hoppas att det inte är nått smittsamt.
Nä nu ska jag lägga mig och sova - och hoppas jag vaknar med ingen Baskelusk kvar .
****

Det här inlägget på började jag i Tisdags ... men håll till godo ändå
*
Alltså !
För att jag gjort det igen .
Jag och min tandläkar skräck - som sagt nu har jag gått vid tandläkaren så regel bundet som man bara kan - och ja man kan tycka att nu borde dom stackars tänderna som finns kvar - för dom är int allt för många - dom borde vara i tipp topp - men nja - eller jo - men jag lyckades iallafall tugga sönder två stycken tänder bredvid varandra med ett hårtbröd hm - alltså tråkigt när mina tänder inte håller för en hård brödbit .
Jaha så var det med den glädjen - jag som nyss hade fått reda på att nu skulle jag få en vilo tid fram till augusti ...nähä inte .
Så en ledig dag "igår" blev förstörd, klockan 13 fick jag en återbudstid så sånna mornar finns knappt - jag sov super länge - sen gick jag långt och länge med hundarna - så att jag liksom inte har knappt någon tid alls att oroa mig på innan jag bara liksom automatiskt styr min kosa till tandläkarmotagningen .
Och ja jag har världens underbaraste tandläkare .....
Men nerverna är i super oreda ändå.
Men men snabb som hon är så tog det henne ca en kvart att fixa till mina tänder :) :) och hon berömde min fina lagning med tand cement .....jo jo - men ja Tack för rådet Annkie det funkade så bra .
Men ja !
Jag gick där ifrån med en massa galen glädje !!!!
En sån enorm glädje som gör att jag blir sååååå trött . det tar på krafterna vill jag lova .

**



Inga kommentarer: