tisdag 19 november 2013

Några rader ...

Jaha känns som om jag bara skriver gnälliga meningar i denna bloggen nu för tiden ;)
Men det är vell när jag är gnällig som jag känner att jag behöver gnälla av mig lite .
Och när jag igentligen inte har tid att sitta här - ja se då kastar jag in ett par rader - bara för att då måste jag nog skriva nått ;) allt för att få sitta ner en stund.
:)
Mitt liv 
Ja det rullar på i en fart som jag själv inte gillar alltid - det måste allt erkännas .
Tänk ? en sån där vanlig vardag utan mer måsten än allt sånt där vanligt i hemmet ....
Tänk ;) en sån vill jag .
Men se det ser inte ut att infinna sig på ett bra tag ...hm och ja en del kan jag bara skylla mig själv för att det är absolut - men vissa saker måste jag fast jag verkligen inte vill - och en hel del annat som jag verkligen vill måste jag välja bort hm ja så är det verkligen .
Mitt liv räcker inte till !!!!!!!
Några hjälpare skulle jag allt behöva ha ..en hel drös - oj vad jag skulle kunna sätta dom i jobb .
Här står det som vanligt och skriker i alla hörn .
Så den här månaden får jag vara glad över att det hitills inte blitt några x nätter för det har jag banne mig inte tid med ....
Jo jo 
Underbara små fåglar :) :)
Nu är dom här en hel hög .......i mina matare - blir så glad - annars har det mest varit skator ...som bla delar på hundarnas älgben ....men nu är dom här dom små .
Värmer mitt hjärta :)
Ok skatorna behöver vell mat dom också ....jo 
Tania 
Hon äter ben så det står härliga till och det syns på hennes kropp också hm 
Så jag får minska på fodret i stället .......
Just nu har jag tre stycken hel löpiga tikar - dom är så dryga ...ja verkligen - det ska slickas och slaskas och ridas på varandra mest hela tiden och super sura blir dom på varandra i mellan åt .
och det luktar verkligen löptik här ...hm 
och det är blod inne lite överallt ihop blandat med lera från baksidan ....
Livet ihop med hund :) :)
Kan förstå att hanarna runt om här har jobbigt nu ....
Nu sover dom - ja dom brukar alltid passa på när jag sätter mig vid datorn .
Idag måste jag ta tag i deras pälsar - oj - Tania ser ut som om hon liksom ömsar skinn 
Det hänger runt om henne .
Så innan man kan ta itu med huset så får man allt fixa undan lite päls först ....
Så då vet ni vart jag befinner mig dom närmaste timmarna ...
:)
Har lite nya ideer om hemsidan :) äntligen - men tiden finns ej .
Men det kommer vell ?
Mycke med mina tänder nu igen .
Igår opererade jag mig i mun - en tandficka som öppnades rensandes och förslöts kan man nog kort säga .
Allt var ångest laddat som vanligt med mig och tandläkaren .
Och dum som jag var fattade jag inte innebörden av en sån operation heller - lite svårt att äta efteråt.
Hm 
Oj man är aldrig så hungrig som man är när man vet att man inte kan äta .
Oj vad hungrig ....tänker på mat hela tiden .
Så igår hade jag en faste dag ofrivilligt .
Men det var svårt att dricka soppa med sugrör ....
Sabinas Max sugrör :)
Var tvungen att ha ett sugrör som var tillräckligt brett.
Det var ju bitar i soppan hm .
Så jag kan inte säga att jag gick och la mig mätt - då skulle jag ljuga .
Idag får jag äta nått mjukt ...och helst inte tugga på den sidan som är opererad ?????
Men hallå - hur gör jag då - alltså jag har inte tänder på andra sidan så det blir tuggmotstånd ?
(eller det är vell just där jag har tänderna på andra sidan haha nu var jag kul va ;) 
Sååååå jag får idissla liksom .....
Pureád mat blir det .
Trist .
10 dagar utan grönsaker :( men då får jag vell purea dom då ??? nja låter inte gott nä.
Jaja
Och i morgon kommer jag befinna mig i Falun Lassarett med en närstående som ska operera sig .
Så då blir det min "tant" väska som rymmer massa - den röda ;) den blir packad med soppa- och kanske en macka utan kanter haha
 och  nått att göra tex stickningen  .
Alltså här är det riktig gummvarning :) Haha
och vilken tur jag hade ...
Var på loppis igår - ett av mina stooora nöjjen just nu :)
Min röda stooora väska har min katt varit snäll och markerat med sin urin hm 
Jag har tvättat den - luktat på den och kastat den på skräphögen - plockat in den igen - tvättat den haft ättika på den tvättat den .
Och just nu tycker jag den luktar ok :) 
Men ! då på loppisen igår hade dom en precis lika för 15 kr :) :)
Så nu har jag en igen :)
Som jag rent automatiskt luktade igenom innan jag stoppade den i korgen haha
Ingen katt som hade pinkat på den .
:)
Och sen fick jag tag i en ny möbel till vårat hem - det var mycke längesedan jag köpt någon ny möbel till huset .
och vad blev det då ?
Jo en sån där Barnmatstol i trä som man kan göra om till ett lekbord ;)
Japp :)
Den kommer passa i vårat hem till "alla" barnbarn som jag förväntar mig i framtiden :)
Såååå loppis är bra .
och 
Sen har jag hunnit med i springandes farten och lagt spår till Tilda & Tyra både Lördagen och Söndagen .
Toppen kul - och med tips om hur jag skulle göra med den galna Tilda i skogen blev det riktigt bra ;)
Så om någon är sugen på att spåra med sina hundar - hör gärna av er - kanske det kan passa någon dag :)
:)
Nä nu lär jag ta tag i mina pälsbollar.
Innan någon stjäl mina timmar idag också !!!!!
och till helgen !
Ska vi Gratta min bror som blitt hela 50 år .
Oj tiden tiden .
Att jag ska bråka med den där tiden hela tiden :)
Som han ni vet kaninen i Alice i Underlandet haha det är jag det .
Blev att tänka på min äldsta son - när han var mycket liten - så gick han och kollade tiden - fast han inte kunde klockan så hade han koll på den - de ni ;) det hade han nog med sig från någon annan plats i sin TID 
och han sa - när jag skulle förklara nått - men mamma jag vet allt ;) :)
:)
Önskar er en vanlig tråkig dag !!!!
*




Inga kommentarer: