måndag 21 oktober 2013

Kallt !

Alltså att 2 minus kan vara sååå kallt ???
Det liksom kom från ingen stanns - så där överraskande - det var ju så varmt - så fin skön höst.
Så i år är jag inge sugen på vinter :(
Nä faktiskt inte .
Jag brukar tycka det är helt ok med vinter - alltså riktig vinter inget island utan vinter .
Ni vet sån där underbart snö rik vinter - då snön har kommit i mängd och sen bara ligger kvar där den är lagd - och solen skiner - och man kan åka spark med hundarna...ni vet en sån - med ca 5 minus ca.
Då !!!
Kan det gärna vara vinter .
Men ? hur kul är det med IS ! tycker verkligen inte om is - om det kan ha nått att göra med att jag ramlade på svanskotan när jag var yngre och fick rejält ont ....det var nog då jag började gå som en försiktig 80 årig dam ...får liksom panik när jag ska ta mig fram på is ....och inte sjutton gör det saken bättre med två 50 kg klumpar i var sitt koppel som kommer på att hit skulle vi vart nu matte ...då far jag omkring mer än vanligt hm . Så jag bävar för att ta mig utanför dörren - för på vårat berg - så är det knölig is varvat med ishinna på asfalten inte direkt ett önskeföre .
Och ingen bil har jag heller - så ta mig ner för berget gör jag inte heller förrens min man är hemma igen hm .
Så ska jag iväg blir det knölig is - eller smyga omkring i skogen tillsammans med Björn ;)
Jaja broddar är bra :)
Som jag sa till min svärson igår - men snart är det ju vår igen ;) ;)
Sant är det ju på nått vis - för oj vad tiden går fort nu - den bara rusar fram .
Men lite att gå i ide tid är det ju också nu faktiskt man vill ju helst sitta och kura under en filt .
och bara ha det lugnt och skönt .
Trodde mina aktiviteter skulle minska nu till senare hösten ???? men nja det vete tusan .
Man har liksom inte samma lust just nu .
Men idag 
Ska jag ta itu med alla hundars pälsar - det har liksom blivit mindre av den varan - ja ! förr var jag nitiskt duktig med stålkam en gång i veckan ...varje hund noga genom gådd på bordet .
Men nja - så är det int nu int - utan nu blir det borste vid utgång !!!!
Och ja det funkar vell så där det också - men som nu när dom fäller - någon typ av årlig super fällning ??? nu i kylan ???? så förslår det inte med någon fjussig borstning vid utgång.
Nä för det blir en meningslös syssla att dammsuga då - hinner liksom inte göra det förrens det är mjuka luddigt vita mattor igen .
Mysfiltarna i soffan är så håriga så man sitter och spottar hår mest hela tiden - och ser väldigt luddig ut när man sen kryper fram under filten ;)
Så om jag nu ska göra en storstädning av mitt hus - hm - som jag nu har försökt med i ett års tid ???
Vad tusan har hänt ?
Så måste jag kamma mina hundar med stål kam .
Ja ? vad tusan har hänt - vadå förr städade jag vell hela huset på en ledig dag ???? vart tog den farten vägen då ? jaja jag börjar ju komma upp i åldern men vadå finns vell pensionärer som har mer fart .
Hm 
Kanske är det för jag har tröttnat - verkligen tröttnat på att städa - så hemskt meningslöst - när det snart ser lika dant ut igen hm .
Ålder - vet ni ! 
Nu har jag snart varit 48 år hela 2013 . 
Men som en arbetskamrat sa här om natten - du är vell inte 48 - nähä ?
Nä du är 47 - ok ;) 
så det känns som dejavu haha.
Jag var 38 i tre år - så nu ska jag vell vara 48 i tre år.
Undrar varför ??? det blir så här ?
Varför liksom fastnar jag i en ålder ?
För då var jag 38 ett år före - som nu 48 ;)
Och sen fyllde jag ju 38 så då var det ju legalt - sen blev jag kvar i 38 det året jag fyllde 39 haha
Ja ja - det är tidens fel - ja så är det - den går ju för fort som jag säger .
Så jag hinner liksom inte med ;)
Nä ni nu ska jag lämna den här tidstjuven .
och ta tag i mina doggisar - blir vell pälslösa ..........
Tilda får gärna ha pälsen kvar ;) hon ska ställas ut i Köping till helgen .
Vilka ideer haha - men det blir säkert bra - en tur i trevligt sällskap .
Höres :)
***



Inga kommentarer: