fredag 30 augusti 2013

Stoppa Tiden .............

Ja men allvarligt ?
Vad händer ? är det nått med tiden nu för tiden :)
Man vaknar och helt plötsligt är det kväll .
Ja så känns det just nu - jag liksom hinner inte med .
Det kliar i alla mina fingrar och kropp att ta tag i en massa som ska göras - så det är ju bra så långt - men jag hinner int - förrens dagen är slut Hm ?
Och då ska det vetas att jag är ledig - jag är lång ledig nu .
Men inte hinner jag ändå .
Så om jag var anställd på heltid - ja då fick jag sälja mina hundar (jo tjena haha) och skaffa mig en lägenhet .
För jag beundrar verkligen dom som håller ihopp och gör allt som ska göras om dagarna.
Fast dom är borta ca 8 timmar och mer .
Men hur går det till ?????
Eller ? så har jag för höga krav på vad som ska göras ? 
Så kanske det är 
Det är "nog" lögn många gånger på Fb tex vad folk gör och inte gör :) ;) 
För hur ? ska det gå till .
men ok drömma får man ju göra - fast man ska kanske inte gå ut med det som om det vore en sanning .
;)
**

Lite Lydnads träning hade vi .
Ja nu var vi tre stycken .
Men ok jag fattar att folk inte har tid som sagt var .
men oj vad duktiga hundar och mattar "vi är" :) 
Men så fint alla gör det dom ska .
Tillsammans gjorde vi övningarna och det måste ha sett sååå proffsigt ut haha
Det skulle ha filmats .
Om man får skryta lite ;)
Så denna dagen i veckan som vi viger till denna träningen - den ger nytta .
Och mina flickor dom liksom slåss om vem som ska få träna nu .
Dom tycker det är kul - ok godiset hägrar absolut också .
Men visst tycker dom om den här stunden med matte .
Så nu behöver vi gå vidare - och det är nog på G - med en duktig instruktör .
Ser jag fram emot 
För nu har jag kört fast lite med tex läggandes under gång ????
Tilda vet mycke väl vad ligg betyder - och hon lägger sig på det kommandot - om det inte är under gång :)
Jag kan till och med vända henne ryggen mot henne - och säga kommandot ligg - och hon lägger sig .
Men inte under gång ?
Så Hjälp !
Hur gör man :)
Kul är det ...så hallå alla hundägare kom igen och träna nu :)
**

Tai 
Min pensionär haha
Hon tar man på en promenad på morgonen - och vet aldrig riktigt hur långt man kommer att gå .
För ibland tycker hon att det blev för långt och ibland tycker hon att det blir för kort .
Minen hon har när hon tycker att men hallå !!!! matte - du kan inte mena att vi gått klart nu ???
Den minen finns bevarad i mitt minne för all framtid att plocka fram ibland och gotta sig i :)
För den är härlig - underbar !!!!!!
Och tycker hon att nu blev det sååååå tråkigt och alldelens för långt .
Då börjar hon sega långt bakom mig .
Så det ser vell ut som om jag drar omkring på min hund.
Underbara hund 
***

På mina promenader nu - eftersom jag inte vill / kan gå i skogen där Björn bor.
Så går jag ju efter gatorna runt i kring här på byn .
Vilket jag personligen inte tycker är speciellt kul...näpp
Jag föredrar att umgås med träden i skogen .
Absolut !!!
Men jag lär vell få vänta tills Björn har behagat gå i ide förstår jag hm.
Men på mina gånger tre vändor runt i kring .
Så möter man mycke konstigt folk ...vilket dom garanterat tycker om mig också.
Skulle stå folkilsken kärring i pannan .....
Men vadå ?
Hur kan man ?
En dag kom jag med mina två yngre flickor dansandes i kopplet - det var som att ha släppt två ung tikar på grönbete eller nått sånt ???? vet int vad det var med dom.
Och då kom vi i fatt en dam med en något mindre "pittbull" nä men jag vet int vad dom heter :)
Och ok jag har hört att den tiken är såååå snäll .
Hon damen stannar längre fram och hennes snälla tik står vänd mot mina tikar - som går i gång på alla sylindrar och vadå där står det någon och glor på oss matte ????
Måste vi göra nått år ???
Så jag bestämmer att vi avvaktar lite fint så hon kan förstå att hon lika gärna kan ta sin hund och gå .
Jo hon förstod .
Så hon börjar gå igen och vi tassade lite fint efter .
Mina flickor höll sig i skinnet .
Då stannar hon igen - för hunden gjorde ju det .
Så hon blir ståendes igen mot mina flickor .
Och mina flickor går igång igen hm .
Ja jag vet att hon glor på er !!!!!
Då säger matte till hunden !!!
Får dom hälsa ?
?
?
Öh ?
Hur tänker hon då ?
Jag blir liksom lite full i skratt eller blev det lite hysteriskt full i skratt ? eller vad det blev .
Så jag liksom frustar fram .....nä skulle int tro det - dom här brudarna ska inte hälsa i koppel .
Och ja - det där med hur man ska bemöta folk Hm - hur tusan ska jag lära mig hm 
Oj vad hon blev förnärmad och bara drog .
jaha ännu en som inte gillar mitt sätt hm oj då .
Men hur tusan tänker man ?
Om jag hade släppt fram mina brudar - som var i super i gång !!! men ? det har int blivit bra nä verkligen inte 
Såååå nu får jag hoppas att hon sprider i berget att den där människan Rose-Marie hon är precis så knäpp som alla sagt hm haha och hennes hundar är tokiga .
Så !
Då kanske ingen står där mitt i vägen nästa gång och vill hälsa på mina hundar.
Bra .
Ibland undrar jag ???? Björn eller männsikor ? 
*
Och sen plumpade jag vell mig igår om foder och päls och allt möjligt ....men hallå vart tog den där människan vägen som lovade sparka mig på benen när jag skulle till och säga nått konstigt haha
Livet är sååååååå svårt ibland .
Mindre lätt som min Meditations fröken säger :) ;)
För en Rose-Marie som inte kan lära sig att ibland behöver man inte ventilera allt som rör sig i sitt huvud .
Visserligen så släpper jag inte ut allt - tack och lov - för hur tusan skulle det bli OJ .
Men när ska jag lära mig då - är ju för tusan snart 50 år hm .
Nä gott folk - nu ska jag ut och möta världen - och den möta mig :)
Håll i er här kommer jag :)
Inte konstigt att mitt lilla barnbarn som bara är 5 månader - men ser så klok ut - tittar på mig med genomträngande blick ....men hallå mormor skärp dig !
****
Ha det gott ! det ska jag ha 
***



1 kommentar:

Unknown sa...

Ha ha, du är för härlig :)Din öppna ärlighet gör dig till den du är, en underbar människa. Fortsätt med det:)