lördag 10 augusti 2013

En Vanlig Lördag

Vaknar till en "vanlig" Lördag - efter en "vanlig" fredag :)
Och hur menar hon nu då ?
Jo igår kändes det som - oj vad skönt en helt vanlig fredag - det var sååå länge sedan - det har varit jobb och annat som är inplanerat - så det har blivit "ovanliga" fredagar.
Tog mig till och med en liten sovmorgon - eller vad man ska kalla det när man ligger och drar sig en halv timme till haha
Nja det där med sov morgon fixar jag dåligt - jag tycker min dag blir såååå fel :)
Jag var riktigt trött i morse - men upp ska jag :)
Sen har jag en hejja klack nere i hallen också :) som sätter i gång med en irriterandes serenad en trappa ner så fort min mobil ringer .
En sån där lågmäld men irriternades pipandes ljud .
Tyra .
Hon har talets gåva den hunden .
Skendräktig ????
Är det nått som jag inte har någon sån där full koll på är det skendräktigheter - alltså haft sååå många tikar genom åren men ingen som har varit skendräktig.
Men ! nu har jag 
Hon bäddar ! både ute och inne - verkligen bäddar - stoooora hålbäddar ute och inne släpar hon omkring med sin bädd - liksom sprider ut den - hon har blivit en soffhund också - hennes plats är på köksoffan.
Hm tänkte lägga en bild här på henne när hon softar på soffan - men fel dator hm.
Ätandes - ja den är skum - hon liksom tar hela munnen full och sprider kulorna över golvet ? är det några valpar som ska matas ? eller .
Och äta själv är inte så himmlans viktigt verkar det som .
Så det tipset är redan fixat - för någon sa när jag undrade hur man ska få dom att sluta med detta - minska på maten ! men se det gör hon själv .
Sen skulle man motionera dom mera - så ok det är vell nått jag får se över då ??? aktivera dom mer ?
Jo men det gör jag - mer :)
Skulle vara skönt om hon la ner den här modellen tycker jag - eller ? 
Är det dom hormonerna som gör henne mindre fladdrig i andra situationer kanske ??? hon har kanske inte tid att engagera sig i andra känslor i kroppen just nu då - eller :)
Eller har hon nu blivit vuxen tösa biten :)
Så man är mer cool .
Ja vad vet jag ? hund är jag ju inte ......kan bara stå här bredvid och titta ???? 
*
Rutiner !
Är sååå bra på hund - det gör dom så lugna.
Nu ligger dom här runt mina fötter - och väntar på att maten ska smälta och att matte ska lägga ifrån sig glasögonen på bordet - det är signalen .
För att nu ska vi ut och jaga blåbär i skogen .
Ikväll blir det Utställnings träning i Borlänge igen .
Bra träning - känns som om nu har vi börjat ge oss mot målet - det här ska bli rutin - som blir till en vanlig vana.
Sen ska vi ge oss på ringarna :)
Och vet ni vad :)
Ni som har hört mitt gnäll över en andning som inte fungerar när jag ska ta mig runt i ringarna :) :)
Nu har jag fått en tid hos våran Astma skötare :)
Det ska bli så spännande ? om det nu är någon Astma ?
Hoppas nästan det va ? för annars kan det ju vara nått annat .
Tänk ?
Om jag efter alla dessa år helt plötsligt skulle få luft ????
Men vadå - sååå häftigt .
Det sägs att men då ska du få se - du kommer bli sååå pigg - och du kan springa ???
va ? kan det vara möjligt .
Jaja nu ska vi inte sätta upp en massa omöjliga drömmar - men ? kanske va ?
Å vadå pigg haha - oj då får ni se upp alla för om jag blir piggare än vad jag är nu ? hur blir det då .
Det där "skållade trollet " liksom kommer för mig i en bild - oj !
Vilken fart det ska bli .
Hahaha.
*
Men alltså nu ligger jag efter i tid 

Då kommer bilden upp på denna kaninen igen :)
Alltså fånga tiden !!!!!
Lite sjukligt !!! men sååå är det .
***

Inga kommentarer: