lördag 16 december 2023

Tidig morgon


Fick en sån där super längtan känsla , saknar Pennie så mycket ❤️
Alla dessa härliga hundar som passerat genom mitt liv , verkligen tacksam för tiden med er alla . Önskade att man bara kunde få en liten stund med dom igen. 
........
Igår togs stygnen på Dinah , gjorde det på AniCura i Ludvika, japp jag kan göra det själv. Ville få lite mer inf om hur vi går vidare nu  . 
Eftersom det kan bli lite irriterat såret vid stygn borttagning, får det bli tratt ett par nätter till , hitintills har hon varit inte speciellt intresserad av såret alls och det har läkt så fint. .
Hon har fått vara lös själv på gården , inte med någon bus kompis än ☺️
Vi har börjat gått längre vändor 
Och nu blir det att släppas lös i inhägnader till att börja med .
Eftersom hon känns ,låt mig springa som en tok och spåra som en galning nu på en gång , så ! Blir det inhägnat först , sen promenad med lina , och massa träning inkallning igen .......sen kanske jag törs släppa tösen lös helt ☺️
Massa träning behövs också både lydnad och nos träning . Hon är riktigt under stimulerad.
Så den där lugna Lb tösen är just nu ett minne blott 😁
.......
Agnes har varit väldigt stressad ! Denna veckan , hon flänger runt ännu mera än vanligt. ...är nog blandade anledningar 
Hedwig har varit här hela veckan, min dotter Sabinas ,Perro , som vi har när hon jobbar . Brukar bli nån dag i veckan, men just denna veckan blev det varje dag ....så ihop med understimulerad Dinah och jag jobbat , barnvakt och ja allt har det varit riktigt rörigt.
Men nu är veckan gjord och vi är i mål ☺️så nu tar vi nya tag .
Just nu klockan 7 snart på morgonen, ligger alla och sover , så jag ligger kvar i sängen , stilla sååå stilla . Så fort jag rör på mig fel ,eller tar av mig snark Apne masken , flyger dom alla upp 😁
Idag skulle jag få sova utan larm på och igentligen så länge jag ville , nä tills hundarna väckte mig förstås . Men då vaknade jag 5 😳märkligt  
.......
I torsdags gick väcknings larmet 13.45 , efter jobb natt var det tufft , Äster skulle till Djurens doktor och ta prover för sköldkörteln, hade jag tänkt till ,något rörigt i mitt huvud just nu , så hade Jörgen eller Kim kunna åkt , men jag tänkte bara , bör vara med för att höra vad dom säger , för åker tex min kära man ,och jag frågar sen vad sa dom ? Så blir svaret typ , Jo men det gick bra ,eller jo det var bra ..... önskade att jag var i hans värld mer 😄då hade jag mindre stress i min kropp 😂
Men ett blod prov som skickas in och svar nästa vecka nån gång, hon hade inte gått upp nått 😐men inte ner heller.
Fortsätter äta medicin för sköldkörteln, kommer inte ihåg vad den heter nu, och ge y/d foder ,får se om hon äter den. 
Hon är piggare , fräschare i pälsen , busar och finns med bland alla andra i familjen mer.
Bajsar mindre kladd högar , äter mer kontrollerat, varit ständigt hungrig. 
Så hopp om hennes fortsatta liv .
......
Agnes ögon rinner mycket mindre knappt alls , så imponerad så fin hon är i ansiktet nu 😀
Ska på återbesök i slutet av veckan. Dietisten får hjälpa nu hur vi går vidare, nån mat allergiker är hon . Får ta ett protein i taget antar jag , undvika det testet visade , nöt och spannmål, ge probiotika för tarmen.    Härligt när nått går åt rätt håll 
.....
Det här året har inte varit så lätt , så mycke "sjukt" på olika håll,  ekonomiskt har det varit riktigt illa , så hoppas nya året blir bättre .
....
Tänker på syster Emma 😔som av en olyckshändelse skadade hasen här om dagen och det blev operation.
Så lätt nått kan hända .
Säger som Pirre , får linda in dom i bubbelplast. Ja det skulle behövas göras med Dinah nu , för nu är hennes veterinär vårds konto tomt 😳och vi får vänta in nästa period.
Och vårat sparkonto ser mindre bra ut , så det blir nog bubbel plast och full övervakning nu .
   ...  ..
idag fyller våran 
Fablernas Snöängel ,Znö 8 år .
❤️
Nu ska jag smyga upp och börja våran dag .
.....

Inga kommentarer: