måndag 4 december 2023

Morgon

Klockan ringer 6 ! 
Matte jag älskar inte denna tiden ,nott !!!
Upp och ut med gänget , eftersom Dinah inte får studsa runt , så klär jag på mig massor ,och går ut på gården med Dinah i koppel.
Blir lite kaos (som vanligt) i det här gänget .....Agnes som på nått magiskt sätt ,alltid trasslar in sig i allt i sin omgivning som går att trassla med ....hennes ben som viftar runt , hela kroppen som rör sig och inte tala om hennes öron 😳😄ja hon trasslade in sig i Dinah's koppel , så hennes ena framben blev insnurrat, samtidigt som Dinah hade bråttom ut ! Hjälp inga benbrott .
Kallt ! 
Dinah gör ifrån sig både ock
Allt verkar fungera bra 🙂
In ge penecellin, en timme före frukost.
Så nu sitter jag här och väntar på tiden .
Liten frukost , sen invänta två timmar efter penecellin, dax för smärtlindring.
Dinah är nöjd att vara hemma igen , så trött efter helgens äventyr.
Så hon har accepterat att vara still riktigt bra 🤔eller blev hon vuxen över helgen? Nä hon är nog troligen riktigt trött. Hon verkar tycka det är helt ok att sitta ihop med sin matte , koppel . Så slipper hon 

Utbränd, postcovid??? Eller vad det är så kommer jag inte ihåg vad detta heter 😱
Får passa på och träna alla tassar på golvet .
Jag som vände på dygnet helt efter coviden , och är ju natt arbetare så riktigt enkelt att göra det . Tycker att denna tiden på dygnet är HEMSK.
Znö tror inte jag är klok 😳hon snusar gott i sin bädd.
nu frukost , sen invänta smärt och inflammation medicinering.
Ha en toppen dag där ute .



Inga kommentarer: