tisdag 5 december 2023

En ny morgon

Att gå upp klockan sex är verkligen inte min grej.
Rastning ute på gården i koppel , riktigt kallt idag , morgon medicin Dinah , penecellin och inflammation hämmande. Vila en timme, mat , men alla sover just nu gott så avvaktar med maten . Snart smärtlindring.
Idag ska jag iväg och skriva "prov" för att få förlängt min deligering på medicin jobbet , blir arg bara jag tänker på det . Är veteran genom kommun , men bevisa att jag kan hantera medicin varje år ska man göra ! 
Och iår nytt , göra prov på en padda . Man får inte ha nått fel , hm jag som har problem med ord , kommer troligen ha nått fel ....så blir inte kul på jobbet, när någon annan får ge mina vårdtagare medicin , och hur blir det med dom som har svårt för svenska? Eller kan man ändra språk ? 
Vilka påhitt , varför dög det inte att våra sjuksköterskor visste att man kunde och skrev på åt en ? 
25 år i kommunen .


Inga kommentarer: