lördag 23 april 2022

Aldrig svimmat förut

Efter en dag med fullt "arbete" här hemma.
Jag hamnar i ett super "flöde" .
Allt för att slippa sätta mig ner och tänka ,antar jag .
Jag bara rusar fram i allt ,går i 180 mest hela tiden.
Efter jag äntligen hamnat i soffan ,sovit lite till och från .
Reste jag mig upp och gick ner .
Upptäckte när jag kom ner i köket att jag mådde illa 😐suck tänkte jag nu har magen pajat också.
Skulle ta en Losec ur skåpet i köket .
Kände mig yr .
Tänkte hm kanske måste sätta huvudet mellan benen ???? Eller hur det var  ......
Sen kommer jag inte ihåg nått förrens jag vaknade till på golvet ????
Och mina "pojkar" stog och tittade ner på mig .
Jag kravla de mig upp från golvet .
Hade ont på höger sida huvudet .
Och vänster sida bröstkorgen.
Troligt har jag ramlat först och slagit i vänster sida mot Ästers stol ,hon har en stol så hon kan ta sig upp lättare på köksbänken , slog i den först ,så den hade flugit iväg en bit ,och sen hamnat på golvet med höger sida och då slagit i huvudet.
Så ,två ömma bulor på huvudet .
Och en ond bröstkorg.
Haft lite besvärligt med bröstkorgen inatt när man ligger.
Ont när jag skrattar och hostar ,som man gör ihop med denna himmelens "förkylning" som vi åkt på i familjen .
Läste att det var många som fått den hostiga "influensan" så här sent på "vintern" .
Så ja .
Våran närakuts sköterska ❤️min dotter 
Trodde jag som vanligt druckit för lite och slitit på i värmen  
Och blodtrycket var lågt .
Så på måndag ska jag kontakta min "nya" läkare ,ja min gamla har börjat i Smedjebacken.
Då får hon kolla upp den här tanten ,med alla parametrar.
Sååååå måste jag nu gå ner till 100 istället för 180 i fart .SKIT
Ska iallafall hålla koll på vätske intaget 



Inga kommentarer: